כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
סוף עידן הג'מבו

המסעדה הענקית שצפה במים ירדה למצולות

המסעדה המפורסמת שצפה במימי הונג קונג טבעה תוך כדי גרירה מהונג קונג. המסעדה נאלצה לסגור את דלתותיה במהלך המגיפה בשנת 2020 ופיטרה את כל הצוות שלה. מיליונים הוצאו על תחזוקה וטיפול למרות שהמסעדה לא פעלה

המסעדה הענקית שצפה במים ירדה למצולות
סופה של הג'מבו צילום: צילום מסך

המסעדה הצפה ג'מבו האייקונית של הונג קונג התהפכה בים סין הדרומי, כך מסרה חברת האם שלה ביום שני. התקרית אירעה פחות משבוע לאחר שהספינה בעלת שלוש הקומות נגררה הרחק מהעיר.

המסעדה החלה להתמלא עם מים ביום ראשון ליד איי פארסל, בדרך למקום לא ידוע, לאחר ש"נתקלה בתנאים גרועים", כך נמסר בהצהרה של חברת האחזקות Aberdeen Restaurant Enterprises. "עומק המים בזירה הוא למעלה מ-1,000 מטר, מה שמקשה מאוד על ביצוע עבודות חילוץ", הוסיפו בחברה, מהחברה נמסר כי היא "עצובה מאוד מהאירוע", אך היא שמחה שלא נפגעו אנשי צוות.

אורכה של המסעדה היה כמעט 80 מטרים והייתה אטרקציה פופולרית במשך יותר מארבעים שנה, לאחר שנפתחה בשנת 1976 על ידי איל הקזינו המנוח סטנלי הו, ועל פי הדיווחים עלות הבניה לפני 40 היה יותר מ-3.8 מיליון דולר, סכום עתק באותן שנים בהשוואה לערך הכסף של 2022.

הוא נבנה בעיצוב של ארמון אימפריאלי סיני ונחשב בעבר לנקודת ציון חובה, שמשך אליה מבקרים מכל העולם. החברה שהפעילה את הספינה מסרה בחודש שעבר שהעסק לא היה רווחי מאז 2013 וההפסדים עלו על 100 מיליון דולר הונג קונגי (12.7 מיליון דולר אמריקאי). היא הודיעה בחודש שעבר שג'מבו תעזוב את הונג קונג ותמתין למפעיל חדש.

מיליונים הוצאו על תחזוקה ובדיקות למרות שהמסעדה לא פעלה. בשנת 2020 המסעדה נאלצה לסגור את שעריה עקב המגיפה העולמית ולפטר חלק מהצוות שלה. ג'מבו עזבה את הונג קונג בשבוע שעבר ביום שלישי והיתה בדרכה לתחזוקה וטיפול, אך טבעה בדרך.

ספינה הונג קונג מסעדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד