י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

נתניהו והבית היהודי סיכמו: משחררים מחבלים עם 'דם על הידיים' תמורת בנייה

המתווה הושג לאחר העברת מסרים חשאית בין ראש הממשלה לשר השיכון אורי אריאל בתוך מעטפות חתומות מחשש שיודלפו • כך הגיעו הצדדים להבנות על בניית אלפי יחידות דיור ביהודה ושומרון ובירושלים - בתמורה להישארות הבית היהודי בקואליציה • ומדוע נפתלי בנט לא איים בפרישה מהממשלה?

נתניהו ובנט, השבוע. צילום: פלאש90
נתניהו ובנט, השבוע. צילום: פלאש90 צילום: פלאש90

המעטפות המסתוריות של ראש הממשלה: שר השיכון אורי אריאל מהבית היהודי ניהל ערוץ הידברות חשאי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, במסגרתו גיבשו השניים הבנות לפיהן בתמורה לשחרור אסירים פלסטינים עם דם על הידיים, יאשר נתניהו את בניית אלפי יחידות דיור ביהודה ושומרון. כך מדווח העיתונאי זאב קם ב'מעריב'.

מחשש שהפרטים יודלפו ויביכו את ראש הממשלה בפני האמריקנים והפלסטינים ואולי אף יביאו לסיכול התוכנית, מקפידים השניים לקיים את המגעים באמצעות מכתבים שנמסרים לכל אחד מהם באופן אישי, במעטפות חתומות שמונחות על שולחנותיהם.

לפי גורמים בכירים בבית היהודי, הסיכומים החשאיים הללו הם שאחראים לשקט היחסי שבו עברה בממשלה ההחלטה על שחרור המחבלים הפלסטינים. לדבריהם, הסיכומים בין נתניהו לאריאל מתייחסים בעיקר ליישובים הממוקמים בתוך גושי ההתיישבות ביהודה ושומרון, ולפרויקטים בירושלים.

לפי הדיווח, ההבנות בעניין עדיין לא נחתמו באופן סופי, אך ככל הנראה כבר בתקופה הקרובה יאושרו לבנייה 1000 יחידות דיור, ובחודשים הקרובים יתווספו אליהן בין 3,500 ל-4,500 יחידות נוספות.

בישיבת הסיעה של הבית היהודי שנערכה ביום שני האחרון התבקשו חברי הכנסת של המפלגה שלא לשחרר בתקופה הקרובה איומי פרישה מהקואליציה, מכיוון שלאור ההבנות המתגבשות בנושא הבנייה אין למפלגה כוונה לפרוש ממנה.

"המבחן יהיה במידה ונתניהו לא יעמוד בסיכומים בנושא הבנייה בחודשים הקרובים", הסבירו במפלגה. "זה המדד מבחינתנו, ורק על פי זה נחליט על צעדינו בעתיד".

עוד סיפרו חברי כנסת מהבית היהודי כי יו"ר המפלגה, נפתלי בנט, העביר להם מסרים מרגיעים ואמר כי אין שום טעם לאיים בפרישה, מכיוון שבין כה וכה השיחות שהחלו השבוע עם הפלסטינים לא צפויות להוביל לשום הסכם מדיני.

מלשכת שר השיכון נמסר בתגובה ל'מעריב': "השר אריאל מקיים כל העת פגישות, דיונים ותכתובות עם לשכת ראש הממשלה, על מנת למצוא פתרונות לשוק הדיור בכל חלקי ארץ ישראל, כולל בירושלים וביו"ש. השר אריאל דורש כל העת, מאז כניסתו לתפקיד, לאפשר בנייה בירושלים וביהודה ושומרון, ופועל שכך יבוצע".

בלשכת ראש הממשלה בחרו שלא להתייחס לדברים.
בנימין נתניהו אורי אריאל הבית היהודי מחבלים בנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד