כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מהומות 'הדרת נשים' בבית שמש: ארבעה עצורים • 3 אוטובוסים הותקפו

המשטרה עצרה בני זוג שנסעו בקו 497 של אגד בבית שמש • הסיבה: הבעל דרש מנוסעת לעבור לשבת בחלקו האחורי של האוטובוס • נקמת התושבים: תקפו אוטובוס בדרך לירושלים - וניפצו שמשותיו עם פטיש • שניים מהמתפרעים נעצרו ויובאו להארכת מעצר • אגד לנהגים: לא להיכנס לשכונות החרדיות

מעצרים בבית שמש. צילום אילוסטרציה: יעקב לדרמן
מעצרים בבית שמש. צילום אילוסטרציה: יעקב לדרמן



יום של מעצרים ומהומות בבית שמש: ארבעה נעצרו עד כה, שניים מתוכם שוחררו, שלושה אוטובוסים הותקפו ואגד הורתה לנהגיה להימנע ממעבר בשכונות החרדיות בעיר.

הכל החל כאשר חרדי דרש מאישה שנסעה בקו 497 לעבור לשבת בחלקו האחורי של האוטובוס, במקום נוצרה מהומה, וחרדים אחרים עיכבו את נסיעת האוטובוס. המשטרה הוזעקה ועצרה אותו לחקירה בשל הטרדת האישה. אשתו, שניסתה לגונן עליו ולמנוע את מעצרו - נעצרה גם היא. בסיום החקירה שוחררו בני הזוג לביתם בבני ברק.

לאחר המעצרים, המשיך נהג האוטובוס בנסיעה.

בעקבות המהומה שנוצרה במקום וכנקמה על המעצרים הותקף אוטובוס של חברת אגד, קו 417, בידי ארבעה חרדים, בפינת הרחובות נהר הירדן ולויטס.

הארבעה הגיעו אל האוטובוס שעצר בתחנה. אחד מהם חסם את נסיעת האוטובוס, ואילו שלושת חבריו שברו את חלונות האוטובוס לכל אורכו, בצד ימין. נוסע נפגע קל מאוד בפניו מזכוכית, אך לא נזקק לטיפול רפואי.

"נכנסתי עם האוטובוס לאסוף אותם בתחנה", סיפר פיראס שחאדה, נהג האוטובוס, לעיתונאי אליהו אליוביץ, "ואז כמה מהם חסמו את הנסיעה - ואחד הוציא פטיש חלון חרום שנמצא בכל אוטובוס, והחל לנפץ את החלונות. לשמחתי, הנוסעים לא נפגעו".

משה שומן, עד ראייה שנסע באוטובוס, סיפר לאליוביץ: "עליתי לאוטובוס קו 417 מרמת בית שמש לירושלים. האוטובוס היה בתפוסה מלאה, עקב ימי החופש. כאשר הנהג עצר בתחנה, ארבעה אנשים בלבוש חרדי חסמו את האוטובוס - והחלו להכות בפטיש על שמשות האוטובוס. היתה בהלה גדולה באוטובוס. היו שם גם אנשים עם תינוקות. הנהג ניסה לברוח מהמקום, אך ללא הצלחה, מכיוון שהם חסמו את האוטובוס. רק לאחר שניפצו את כל השמשות, הם ברחו מהמקום - והנהג נסע למקום בטוח".

במקרה נוסף נרגם אוטובוס באבנים. סך הכל, הותקפו עד כה שלושה אוטובוסים בבית שמש. המשטרה נערכה בכוחות מתוגברים בעיר.

במהומות נעצרו שני בני אדם נוספים בשל הפרות סדר, והם יובאו מחר בבוקר לדיון להארכת מעצרם.

כאמור, ב'אגד' הוחלט להורות לנהגים שלא לעבור באזורים החרדים בעיר בית שמש לעת עתה.

צפו: תקיפת האוטובוס • צילום; קבוצת העיתונאים רוטרניק









בית שמש הדרת נשים אוטובוס אגד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד