י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"לפיד ובנט ברחו"

הכנסת ה-24 אישרה את התפזרותה בקריאה טרומית; המשך החקיקה בידי אורבך

שנה אחרי שהושבעה ממשלת בנט-לפיד, במליאת הכנסת עלתה הבוקר לדיון ההצעה לפיזור הכנסת, יחד עם העברת החוק בקריאה טרומית | ההצעה עברה ברוב מוחץ של 110 תומכים מול 0 מתנגדים | נמשכים המאמצים להקים ממשלה חלופית כבר בימים הקרובים ולהימנע מבחירות

הכנסת ה-24 אישרה את התפזרותה בקריאה טרומית; המשך החקיקה בידי אורבך
הדיון על פיזור הכנסת צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'/דני שם טוב

מליאת הכנסת אישרה בשעה האחרונה את הצעות החוק לפיזור הכנסת בקריאה טרומית ברוב גדול של 110 חברי כנסת ללא מתנגדים לקראת הפיזור באופן סופי בשבוע הבא.

הכנסת דנה ב-11 הצעות שהגישו חברי כנסת שונים בהם הצעת הקואליציה שהחליטה הקבוע לפזר את הכנסת ולהכניס את יאיר לפיד לתפקיד ראש הממשלה ברגע שיאושר הפיזור באופן סופי.

ראשון המנמקים בדיון היה מרכז האופוזיציה יריב לוין שבירך "שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה, וחברי הליכוד השיבו בקול גדול "א-מ-ן". בהמשך תקף את הקואליציה: "לפני כשנה הושבעה בכנסת הממשלה הגרועה בתולדות ישראל. ממשלה שקמה על בסיס שנאה עיוורת ומעילה חסרת תקדים באמון הבוחרים".

'שהחינו וקיימנו' -יריב לוין מגיש את ההצעה לפיזור הכנסת

לוין עקץ את חברי הממשלה אשר פיזור הכנסת נעשה ללא ידיעתם, ואמר כי "אין זה פלא שגם אקורד הסיום שלכם, נעשה באופן מחפיר. לפיד ובנט ברחו מהספינה הטובעת, והכריזו על פירוק הממשלה מאחורי גבם של שותפיהם, שהלכו וממשיכים ללכת אחריהם כעדר כבשים".

המשך החקיקה מוטלת כעת בידיו של חבר הכנסת ניר אורבך שהודיע בשבוע שעבר כי אינו חלק מהקואליציה אך מבקש לפעול להקמת ממשלה חלופית עוד בכנסת הזו.

גם בליכוד מבקשים לנסות להקים ממשלה חלופית וימשיכו במגעים אותם מנהלים חברי הכנסת משה גפני ואריה דרעי במהלך סוף השבוע, לקראת ההצבעה באופן סופי בשבוע הבא.

תאריך הבחירות טרם סוכם וידובר רק בדיון בוועדת הכנסת בשבוע הבא, כך שטרם נקבע מועד סופי, וההתלבטות היא בין ל׳ תשרי או י״ד חשוון.

פיזור הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד