כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

כתב אישום ובקשת מעצר נגד 'שורף הצפרדעים' מאלעד

כתב אישום הוגש נגד ישראל יצחק דונט, המואשם בסדרת הצתות של פחי אשפה בעיר אלעד • המשטרה ביקשה מעצר עד תום ההליכים • "פוטנציאל מסוכן של סיכון חיי אדם"

צפרדע. צילום אילוסטרציה
צפרדע. צילום אילוסטרציה

בבית משפט השלום בפתח תקווה הוגש כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים נגד ישראל יצחק דונט, בן 37 מאלעד, בגין שבעה אישומים של שריפת פחי אשפה ברחבי העיר. לדונט מיוחסות עבירות של חיזק במזיד לרכוש ומעשה פזיזות ורשלנות באש.

כפי שעולה מתיק החקירה, בעיריית אלעד התמודדו בחודשים האחרונים עם תופעה מדאיגה של ונדליזם, במסגרתה נשרפו מידי לילה פחי אשפה, אשר עלות כל אחד מהם עומדת על כ-1400 ש"ח.

על פי כתב האישום, בחודשיים האחרונים החליט דונט לשרוף פחי אשפה מפלסטיק ברחבי העיר אלעד, ולשם כך הצטייד בקופסאות גפרורים. היה יוצא בלילות, מסיבה שאינה ברורה, ומשחית את הפחים בעזרת גפרורים שהדליק וזרק לעבר הצפרדעים - כל זאת ללא כל סיבה נראית לעין.

עוד בנושא:
תושב אלעד נעצר: הצית 100 פחי אשפה בדרך לתפילה
מכת הצתות באלעד: יותר מ-40 פחי אשפה נשרפו

בכתב האישום מפורטים שבעה מקרים של הצתה:
בשתי הזדמנויות שונות, יצא הנאשם את הבית ופנה לעבר סימטה היוצאת מרחוב רבי עקיבא בעיר, והגיע בסמוך לבית מדרש זיכרון ישעיהו.
בתאריך 20.5.13 , שעה מדויקת אינה ידועה למאשימה, יצא הנאשם את הבית ופנה לעבר סימטה היוצאת מרחוב הלל בעיר, והגיע בסמוך לישיבת אוהל תורה.
בתאריך 30.5.13 , בשעה שאינה ידועה במדויק למאשימה, יצא הנאשם את הבית והגיע אל רחוב רשב"י, בסמוך לבית 8 בעיר.
בתאריך 2.6.13 , שעה מדויקת אינה ידועה למאשימה, יצא הנאשם את הבית והגיע אל רחוב חוני המעגל בסמוך לבית 42 בעיר.
בתאריך 3.6.13 , בשעה מדויקת שאינה ידועה למאשימה, יצא הנאשם את הבית והגיע אל פארק השעשועים בסמוך לרחוב שמעון בן שטחי.
בתאריך 11.6.13 שעה מדויקת אינה ידועה למאשימה, יצא הנאשם את הבית והגיע אל רחוב ניסיס גאון בסמוך לבית 8 בעיר.
בתאריך 11.7.13 , בשעה מדויקת שאינה ידועה למאשימה, יצא הנאשם את הבית והגיע אל רחוב הריטב"א בסמוך לבית 10 בעיר.

"בנסיבות אלו, הרס הנאשם במזיד ושלא כדין את הצפרדע בכך שהדליק בה אש. במעשיו המתוארים לעיל, עשה הנאשם מעשה באש ולא נקט אמצעי זהירות מפני סכנה מסתברת הכרוכה באש".

"העובדה כי הפחים ממוקמים בסמוך לבנייני מגורים, בסמוך למכוניות חונות - מדגימות את הפוטנציאל המסוכן הגלום בביצוע עבירות אלו ובהתנהגותו". אך בנס לא התלקחו חפצים סמוכים ולא נגרמו אסונות כבדים יותר והסתיימו בנזק לרכוש בלבד.

בבקשה נטען כי "התנהגותו של המשיב מעידה מעל לכל ספק כי מדובר באדם מסוכן, אשר לא ניתן ליתן בו אמון. העובדה כי האו נעדר רישום פלילי אינה מהווה מטריית הגנה שכן מעשיו של המשיב כאמור חמורים מאין כמותם, ונראה כי לא ניתן לאיינם בחלופת מעצר". בעקבות כך התבקש בית המשפט לעוצרו עד לתום ההליכים.
הליכים אישום שריפה פחי זבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד