כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

התחרפנתם • כבוד הנספים טמון במי האנדרטה? • טור אישי

בטור זועם מציע יצחק נחשוני לפעול נגד הנוסעים בכביש 6 הדורסים את שמו של רבין, והמבקרים בפארק חיריה - המזלזלים בשרון • ואיך הנציחו החרדים את חללי האסון?

התחרפנתם • כבוד הנספים טמון במי האנדרטה? • טור אישי

מי שחילל את כבודם של חללי אסון המסוקים בשאר ישוב, אינם אותם מטיילים ספורים, שניתן היה להגדירם כחסרי רגש - עד שהעירו את תשומת לבם למעשה הלא ראוי, ומאז ועד ליציאה מן המים הם הפכו ל'מחללי השם'.

לפגיעה בזכרם של הנספים ולביזוי זכרם, אחראים אלה המבקשים להטביע גם את חללי צה"ל בתוך הבוץ הטובעני של מאבקי השנאה נגד הציבור החרדי, בלא שהם עצמם יוכלו להתנגד או לחלץ עצמם מלפיתתם.

אני אישית מכיר מקום קדוש אחד לזכרם של 73 הנספים באסון המזעזע הזה – בית כנסת מפואר שהוקם לשמם ולזכרם הטהור, ביוזמתם האישית של חברי קהילה בפתח תקוה, והוא מלא במתפללים - גם חרדים, שלוש פעמים ביום. שום אנדרטה או אתר אחר שהוקם לזכרם של חללי אסון המסוקים אינו קדוש, אלא נועד לכבד ולהזכיר. כולנו מחוייבים בכבוד הזה, עד שהוא מנוצל לפגיעה בכבודנו ולהשחרת כלל הציבור החרדי.

איני יודע אם קבוצת המטיילים שהשתכשכה בבריכת המים שבמרכז האנדרטה שליד קיבוץ דפנה, היתה הראשונה שעשתה זאת מאז הוקמה האנדרטה לפני ארבע שנים - תשע שנים! אחרי האסון. אני מניח שלא. שום שלט במקום לא הכריז שכוונת מממן האנדרטה, ארקדי גאיידמק, הייתה שילדים לא יהנו מהמים, ובעיקר אם הם ילדים חרדים. אין שם (עדיין?) שלט הקובע כי מי שהוליד ילדים חרדים, הוא ורק הוא חייב לקחת עליהם אחריות. אבל מאותו רגע שהיה מי שהעיר להם על המעשה, היה מקום שהוריהם אכן יקחו אחריות, לא רק עליהם, אלא על מניעת הפגיעה המכוונת מכולנו.

לצד ה'ברכות' לאנשי 'ערוץ 7' שמהם יצא ה'סקופ' הגדול הזה, על שהצטרפו ללהקה התקשורתית רודפת החרדים, רציתי לספק להם מידע נוסף: את הדרך חזרה מהצפון, עשתה הקבוצה החרדית הזו, ועוד רבים אחרים, בכביש 6. על פי ההגיון המעוות של שונאי החרדים, לפיו, 4השתכשכות ילדים במים של אתר הנצחה פוגעת בזכרם של המונצחים, דריסת הזפת, בכביש האמור להנציח את שמו ה'טהור' של יצחק רבין - עשויה להיחשב כפגיעה קשה בזכרו. גם לא הייתי עובר בשתיקה על צעידת ילדי מתנחלים ב'פארק' שהוקם על הרי הזבל שב'חיריה', שמישהו בחר להנציח בו את שמו של אריאל שרון, האם אין זו נקמה וזלזול על ההתנתקות שביצע?

מטורף, לא?

אסון המסוקים נחשב לתאונת המסוקים הקטלנית ביותר בתולדות התעופה בעולם. היום, 13 שנים אחרי שאירעה, מסתבר שהיא 'קטלנית' הרבה יותר משחשבו.
מסוקים אסון חילול חרדים היגיון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 56 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד