י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אכזבה לטסים

פקיד אמריקאי: פיזור הקואליציה עלול לעכב ביטול ויזה לישראלים

בכיר בשגרירות ארצות הברית בישראל אומר כי ממשלת בנט עשתה התקדמות חסרת תקדים בהצטרפות לתוכנית ויתור ויזה, אך עכשיו בגלל פיזור הקואליציה, קידום התוכנית תיעצר. "ב-6 או 7 החודשים האחרונים, ישראל התקדמה יותר בהצטרפות לפטור הוויזה מאשר בכמה שנים קודמות שהם דיברו על זה", אמר בכיר אמריקני

פקיד אמריקאי: פיזור הקואליציה עלול לעכב ביטול ויזה לישראלים

בעוד הממשלה מתקדמת עם התוכניות לפיזור הכנסת, גורם בכיר בשגרירות ארה"ב הזהיר כי הפיזור עלול לעכב את המאמצים לצרף את ישראל לרשימת המדינות שאזרחיהן אינם זקוקים לוויזה כדי להיכנס לארה"ב. ישראל ניסתה להצטרף לתוכנית ויתור ויזה בארה"ב כבר שנים, אך טרם עמדה בדרישות המינימום של ההסדר. בעבר, ממשלות לחצו בקונגרס לפטור מקריטריונים אלה, אך לאחרונה ישראל התקדמה בנושא.

"זה יהיה תלוי בכנסת", אמר הבכיר האמריקני לאתר Times Of Israel "יש כמה סעיפי חקיקה שנמצאים בכנסת בשלבים שונים של הצגתם או קריאתם, והממשלה הזמנית שתהיה לאחר פיזור הכנסת תחליט אם אלה סעיפי חקיקה מספיק בעניין לאומי כדי להמשיך להתקדם, או אם הם צריכים לחכות לממשלה הבאה".

אחד הצעדים הנדרשים כדי להבטיח כניסה ללא ויזה, הוא העברת חקיקה המעניקה לארה"ב גישה לרישומים הפליליים של המדינה המשתתפת בתוכנית, צעד שספק אם יאושר ברגע שהכנסת תפזר את עצמה. במהלך כהונתו הקצרה של בנט נעשו צעדים חשובים בהליך הפטור מוויזה.

"ב-6 או 7 החודשים האחרונים, ישראל התקדמה יותר בהצטרפות לפטור הוויזה מאשר בכמה שנים קודמות שהם דיברו על זה", אמר הבכיר. "הממשלה הנוכחית עשתה הרבה צעדים קדימה כדי לענות על הדרישות של ביטחון המולדת שמפעילה את תוכנית ויתור ויזה".

שרת הפנים איילת שקד ושגריר ארה"ב בישראל, טום נידס, הביעו בעבר תקווה שישראל תוכל להצטרף. "ב-6 או 7 החודשים האחרונים, ישראל התקדמה יותר בהצטרפות לפטור הוויזה מאשר בכמה שנים קודמות שהם דיברו על זה", אמר הבכיר. "הממשלה הנוכחית עשתה הרבה צעדים קדימה כדי לענות על הדרישות של ביטחון המולדת שבאמת מפעילה את תוכנית ויתור ויזה."

שרת הפנים איילת שקד ושגריר ארה"ב בישראל, טום נידס, הביעו בעבר תקווה שישראל תוכל להצטרף לתוכנית, עד סוף השנה או בתחילת 2023, אך כעת זה נראה הרבה פחות סביר.

גורמים ישראלים ממשרדי החוץ והפנים סירבו להגיב.

ויזה ארה''ב שגרירות ארה''ב קואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד