י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
דימה ירי טילים

כלי טיס רוסי הפר את המרחב האווירי: "זה מלחמה"

"רוסיה מדמה התקפות טילים על אסטוניה - זה מעולם לא היה חמור כמו שזה עכשיו", הזהיר שר ההגנה של המדינה הבלטית לאחר שמסוק של הקרמלין הפר את המרחב האווירי של המדינה החברה בנאט"ו

טיל רוסי נופל בקייב: אילוסטרציה
טיל רוסי נופל בקייב: אילוסטרציה צילום: צילום מסך

שלטונות אסטוניה מסרו אמש (שלישי) כי מסוק משמר הגבול הרוסי הפר את המרחב האווירי של המדינה בסוף השבוע ודימה התקפות טילים, מה שגרם לזימון השגריר הרוסי לבירור במדינה החברה בנאט"ו. צבא אסטוניה מסר בהצהרה כי מסוק ה-MI-8 הרוסי נכנס למרחב האווירי של המדינה בדרום מזרח אסטוניה באזור קוידולה - לא הרחק מהעיר פסקוב ברוסיה - בלי רשות במוצאי שבת האחרון.

המסוק היה במרחב האווירי של אסטוניה במשך כמעט שתי דקות, מסר דובר צבא אסטוניה, והוסיף כי הטייס לא הציג תוכנית טיסה, כיבה את המשדר שלו ולא הצליח לשמור על קשר רדיו עם שירותי הניווט האווירי האסטוני. החדירה הייתה אחת מהפרות מרובות של המרחב האווירי של אסטוניה השנה ומגיעה פחות משבוע לפני פסגת נאט"ו המתוכננת במדריד.

ה-MI-8 היה אחד מכלי הטיס המובילים של רוסיה שנפרסו במלחמה המתמשכת באוקראינה כדי להעביר כוחות קטנים של חיילים ולספק תמיכה אווירית צמודה עם טילים וירי מקלעים.

קוסטי סלם, מזכיר קבע במשרד ההגנה של אסטוניה, אמר לעיתונאים: "השבוע היו מספר הפרות גבול על ידי מסוקים, וגם הרבה התנהגות פרובוקטיבית לאורך הגבול. כנראה שהם מנסים ליצור איזה שהוא פרובוקציה לקראת הפסגה, במהלך התרגילים המתמשכים, רוסיה דימתה התקפות טילים נגד אסטוניה. זה משהו שהפך לקבוע, יום יום, זאת תמונת האיום. זה אף פעם לא היה רציני כמו עכשיו", הוסיף.

בשנה שעברה, כלי טיס רוסיים צבאיים ואזרחיים הפרו את המרחב האווירי של אסטוניה חמש פעמים, אמר דובר הצבא. ביום שישי האחרון זומן שגריר רוסיה בדנמרק למשרד החוץ הדני לאחר שכלי שיט צבאי רוסי הפר פעמיים את המים הטריטוריאליים של המדינה מול האי בורנהולם בים הבלטי. התקרית אירעה בזמן שמחוקקים דנים רבים שהו באי לכינוס שנתי של פוליטיקאים ולוביסטים.

ולדימיר פוטין אסטוניה נאט''ו מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד