ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מעורר דאגה

בכיר 'אל-קאעידה' עומד לצאת לחופשי בחודשים הקרובים

ראש אל-קאעידה בבריטניה יכול לצאת לחופש תוך מספר חודשים לאחר שזכה בבקשת שחרור על תנאי. האיש הואשם ב-2008 בהיותו ראש חוליה של שלושה אנשים שתכננה פיגועים המוניים בבריטניה. הוא תבע את שירותי הביון הבריטי על שיתוף פעולה בעינויים שלו על ידי המודיעין הפקיסטני

פיגוע טרור: אילוסטרציה
פיגוע טרור: אילוסטרציה צילום: unsplash

ראש הטרור הגדול ביותר של אל-קאעידה בבריטניה זכה בבקשת שחרור על תנאי - והוא עשוי לצאת לחופשי בעוד מספר חודשים. לרנג'יב אחמד, שתכנן את הפיגועים בבריטניה נאמר כי יעמוד בפני ועדת שחרורים בחודש הבא. אם יצליח, מפקד הטרור המורשע, שנאמר פעם שהוא היה הפעיל האירופי הבכיר של אוסאמה בן לאדן, לשכנע את השופטים, הוא יהיה חופשי לשוטט שוב ​​ברחובות לאחר שקיבל מאסר עולם - כך דווח ה'דיילי מייל'.

אחמד, בן 47, קיבל מאסר עולם ב-2008 לאחר שעמד בראש חוליית אל-קאעידה של שלושה אנשים שתכננה פיגועים המוניים. דובר ועדת השחרורים אמר: "אנחנו יכולים לאשר שבדיקת השחרורים של רנג'יב אחמד הופנתה לוועדת השחרורים על ידי שר המשפטים ומקיימת תהליכים סטנדרטיים, שימוע צפוי להתקיים בסוף יולי, החלטות ועדת השחרורים מתמקדות אך ורק באיזה סיכון אסיר יכול להיות לציבור אם ישוחרר, והאם סיכון זה ניתן לניהול בקהילה".

עוד אמר, "פאנל מיוחד יבחן בקפידה מגוון עצום של ראיות, כולל פרטים על הפשע המקורי, וכל עדות לשינוי התנהגות, וכן יבחן את הנזק שנגרם וההשפעה של הפשע על הקורבנות, חברי הפאנל קוראים מאות עמודים של ראיות ודו"חות לקראת הדיון".

"לאחר מכן יישמעו בדיון עדויות של עדים לרבות קציני מבחן, פסיכיאטרים ופסיכולוגים, פקידים המפקחים על העבריין בכלא וכן הצהרות אישיות של הקורבן. לאחר מכן, האסיר והעדים יתושאלו ארוכות במהלך הדיון שנמשך לרוב יום שלם או יותר. ביקורות על שחרור על תנאי מבוצעות ביסודיות ובזהירות יתרה. הגנה על הציבור היא בראש סדר העדיפויות שלנו".

הטרוריסט המוסלמי יליד רוצ'דייל בבריטניה נכלא למאסר עולם, לאחר שבית משפט קבע כי הוא עומד מאחורי תא טרור. ראשי הלוחמה בטרור לא היו בטוחים היכן אחמד מתכנן לתקוף, אך היו משוכנעים שמתקפה קרובה ב-2008.

התוכנית שלו נחשפה עם גילוי של שלושה יומנים, שנמצאו מכילים פרטים ומספרי טלפון של פעילי אל-קאעידה מרכזיים שנכתבו בדיו בלתי נראה. מאוחר יותר תבע אחמד את הביון הבריטי MI5 ו-MI6 על שיתוף פעולה לכאורה בעינויו על ידי המודיעין הפקיסטני, אך בשנת 2020 נדחתה תביעת הפיצויים שלו על ידי בית המשפט העליון.

אחמד טען שהוא עונה בידי סוכנות הביון של פקיסטן (ISI) ושל בריטניה בזמן שנעצר בין 2006 ל-2007, לפני שגורש לבריטניה והואשם בעבירות טרור.

טרור אל קעידה בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד