י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"תלוי בהתפתחות החקירה"

רוסיה על האמריקאים בשבי: "אי אפשר לשלול שיוצאו להורג"

אחרי שבשבוע שעבר חשפה רוסיה כי בידיה שני חיילים לשעבר בצבא ארה"ב שנשבו בעת שלחמו לצד הצבא האוקראיני, התייחס דובר הקרמלין פסקוב לראשונה לנושא באופן רשמי, ואמר כי אינו יכול לשלול את האפשרות שהשניים יוצאו להורג בהמשך, אם יורשעו בפשעים חמורים. שני הלוחמים נטלו חלק בקרבות באזור חרקוב, ונטרלו טנק רוסי, באמצעות רימוני יד שזרקו אל תוכו

המלחמה באוקראינה: אילוסטרציה
המלחמה באוקראינה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

בשבוע שעבר פרסמו כלי תקשורת רוסיים תיעוד של שני חיילים לשעבר בצבא ארה"ב, אנדי ווין בן ה-27 ואלכסנדר דרוקי בן ה-39, שהתנדבו לצבא האוקראיני ונפלו בשבי. בתיעוד המצולם הצהירו השנים באנגלית וברוסית, כי הם מתנגדים למלחמה נגד רוסיה. שני הלוחמים נטלו חלק בקרבות באזור חרקוב, ויצאו למשימה מסוכנת לצורך נטרול טנק רוסי, באמצעות רימוני יד שזרקו אל תוכו.

המשימה אכן נחלה הצלחה רבה והטנק התפוצץ והושמד, אבל בחסות העשן הרב שנוצר בעקבות הפיצוץ, הם נעלמו מעיני חבריהם ליחידה בצבא האוקראיני שעקבו אחריהם מרחוק. מאוחר יותר יצאו החברים לחפש את גוויותיהם ומשלא מצאו אותן, הבינו כי השניים נחטפו ככל הנראה בעודם חיים.

בדברים שאמר אתמול הצהיר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב כי השניים לא ייהנו ממעמד של שבויי מלחמה, וכי הם מוחזקים כאסירים רגילים לכל דבר. לדבריו הם חשודים בביצוע פשעים חמורים, והם יישפטו בהתאם למעשיהם. פסקוב אמר כי לעת עתה הוא אינו יכול לומר בוודאות באילו פשעים נחשדים השניים. "זה תלוי בהתפתחות החקירה", אמר. וכשנשאל אם יתכן שהם יישפטו וייגזר עליהם עונש מוות, השיב כי הדבר אכן אפשרי. "כשנדע מה האישומים נראה איזה עונש הולם אותם", אמר.

דובר הקרמלין טען כי בכל מקרה ענין זה אינו תלוי בקרמלין ובנשיא פוטין, משום שלהם אין שום כוונה או זכות להתערב בהחלטותיה של מערכת המשפט. "מה שאני יכול לומר זה שהשניים לא הוגדרו מעולם כחיילים מן המניין בצבא אוקראינה, ולכן אין להם דין של שבויי מלחמה. המשמעות של זה היא שהם יעמדו לדין פלילי על מעשיהם, והעונש שייגזר עליהם יהיה בהתאם להתרשמות השופטים וחומרת המעשים. להנהגה המדינית אין שום קשר לעניין".

מלחמת אוקראינה רוסיה ארה''ב רימון יד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד