ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הגר"ע ביקש: בנו יצחק יכהן כנשיא בית הדין הגדול

חשיפה • הגר"ע יוסף ביקש מהגר"ד לאו: התחל את תפקידך כנשיא מועצת הרבנות - במקום נשיא בית הדין • הרב האשכנזי נענה לבקשה • ומי יאייש את התפקידים בלשכות הרבנים?

הגר"ע עם הגר"ד לאו
הגר"ע עם הגר"ד לאו



היום (ד) בשעות הבוקר הוזמן הרב הראשי לישראל, הגר"ד לאו, לשיחה עם הגר"ע יוסף. עם בואו אל הבית ברחוב הקבלן 45, המתין לו הגר"ע ובפיו בקשה מפתיעה.

על פי החוק, מתחלקים הרבנים הראשיים בשתי המשרות המרכזיות של עולם הרבנות: במשך חמש השנים הראשונות לכהונתם מכהן הרב האשכנזי כנשיא בית הדין הרבני הגדול, ואילו הראשון לציון מכהן כנשיא מועצת הרבנות (וכאחראי על כל נושא הכשרויות, השמיטה וכדומה), ואילו בחמש השנים הבאות מתחלפים התפקידים.

נשיא מועצת החכמים ביקש מהגר"ד לאו להסכים לפתוח את הקדנציה הרבנית דווקא בתפקיד נשיא מועצת הרבנות, ואילו בנו הגר"י יוסף יחל לכהן כנשיא בתי הדין הגדול. הגר"ד לאו השיב על אתר בחיוב, וזכה לברכתו החמה של הגר"ע.

יתכן והסיבה לכך היא הרצון למנוע מהגר"י יוסף דילמה בכל הנוגע לסוגיית היתר מכירה בשמיטה הקרובה, ולהשאיר את הטיפול בנושא רגיש זה בידיו של הגר"ד לאו.

הכתרתו המסורתית של 'הראשון לציון' החדש תתקיים בכ' אלול בבית הכנסת רבי יוחנן בן זכאי בעיר העתיקה בירושלים, שם הוכתרו כל מי שכיהנו בתפקיד הראשון לציון.

הלשכות מאוישות

במקביל, החלו הרבנים הנבחרים לאייש את לשכותיהם.

הגר"י יוסף מינה למזכירו האישי את מקורבו דודו עמאר; כמנהלת הלשכה מונתה רחל עדס; ראש הלשכה יהיה איציק אלחרר; היועץ ההלכתי יהיה הרב יצחק דניאל; ואילו מיכאל מיימון ימשיך לשמש כנהגו האישי של הרב.

בלשכה האשכנזית נותרה המזכירה בלה, הנמצאת בתפקיד עוד מתקופתו של הגרי"מ לאו. כמינוי 'היסטורי' נוסף, בחר הגר"ד לאו בראש ישיבת נהרדעא, הרב רפאל פרנק, לנהל את לשכתו. בעבר היה הרב פרנק עוזר אישי של הגרי"מ לאו, בכהונתו כרב הראשי.

הגר"ד לאו גם הודיע כבר שכבן לניצול שואה, הוא מסרב לקבל רכב גרמני מסוג אאודי. כיוון שכך, יצטרך לבחור בין סיטרואן לב.מ.וו.

מקורביו של הגר"ד גם מרוצים מאוד מעבודתו של יועץ התקשורת ירח טוקר, שליווה את הרב במהלך מסע הבחירות. טוקר מעדיף שלא לקבל תפקיד רשמי בלשכה בשל עיסוקיו האחרים, וכעת בודקים עבורו אפשרות של העסקה כיועץ חיצוני.
דיינים לשכות הגר''ע הגר''ד לאו הגר''י יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד