י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חבריו רוצים תשובות

גוברת ההערכה: נפתלי בנט לא יתמודד בבחירות

מתחזקת ההערכה הערב כי ראש הממשלה היוצא נפתלי בנט יפרוש מהחיים הפוליטיים ולא יתמודד בבחירות הקרובות. חבריו למפלגה דורשים תשובות בהקדם כדי לשקול את צעדיהם

גוברת ההערכה: נפתלי בנט לא יתמודד בבחירות
נפתלי בנט צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ראש הממשלה היוצא, נפתלי בנט הודיע לחברי הכנסת במפלגתו 'ימינה' כי הוא שוקל לקחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים "אודיע בקרוב על החלטתי", אמר. כך מדווח מיכאל שמש ב'כאן 11'.

במסגרת השיחות של בנט עם חלק מהח"כים ב'ימינה', יו"ר המפלגה אמר שהוא שוקל לקחת פסק זמן. האפשרות הזאת היתה על השולחן מהרגע הראשון אבל עכשיו בנט משתף גם חלק מהח"כים בהתלבטות שלו. לפי הדיווח, חברי 'ימינה' רוצים תשובות מבנט בהקדם, שכן אם יודיע על פרישה, כמה מהם צפויים ללכת בעקבותיו ולוותר על התמודדות בבחירות הקרובות.

גם עמית סגל הציג הערב דיווח דומה והצביע על שורת אינדיקציות שמעידות על כוונתו של נפתלי בנט לפרוש לעת עתה מהחיים הפוליטיים. הראשונה היא שיועציו מייעצים לו לפרוש ולא להתמודד שוב, לאחר שהעביר ללפיד את ראשות הממשלה, דבר שני הם הסקרים, שבהם הוא מתחיל את מערכת הבחירות עם ארבעה מנדטים, מצב לא אידיאלי לראש ממשלה לשעבר. השלישי הוא שיש חוסר התאמה מובהק בין הרכב סיעת 'ימינה' לבין מצביעי 'ימינה' שהם יותר מרכז שמאל, כך עלה מהסקרים הראשונים, כך שבנט יצטרך לחתוך יותר לכיוון מצביעי הימין או לשנות את הרכב מפלגתו.  

כך או כך, החידה הלא פתורה זו עדיין שרת הפנים איילת שקד, ששמעה על התפזרות הכנסת בעודה בביקור במרוקו. שקד שנהנתה מפופולריות רבה ודובר רבות על עתידה בהנהגת המדינה דרך מפלגת 'הליכוד', נראית יותר כמי שנמצאת חבולה על הקרשים, ללא קהל מצביעים וללא מפלגה לרוץ בה.

נפתלי בנט פרישה מהחיים הפוליטיים מפלגת ימינה איילת שקד בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד