י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"העיתון הפך לשמאל"

העיתונאית טוענת: "פיטרו אותי כי אני ימנית"

אשת התקשורת קרולין גליק שיתפה ברשתות החברתיות כי פוטרה מהעיתון 'ישראל היום'. לדבריה, בשל השקפתה הפוליטית. גליק הפנתה אצבע מאשימה לעבר העורך הראשי עמר לחמנוביץ': "הוא הרס לי את הטורים, העיתון השתנה והצטרף לשמאל"

העיתונאית טוענת: "פיטרו אותי כי אני ימנית"
משרדי ישראל היום צילום: פלאש 90

העיתונאית והפובליציסטית קרולין גליק, בעלת טור ותיק בעיתון 'ישראל היום', מתחה היום (רביעי) ביקורת על ההנהלה של העיתון וטוענת כי פוטרה מהעיתון כי הוא "נע שמאלה" ולכן כבר לא רצויה שם. בפוסט ארוך שפרסמה הבוקר ברשתות החברתיות פירטה גליק את הנסיבות שלדעתה הובילו לפיטוריה, ומתחה ביקורת על העורך הראשי החדש של "ישראל היום" עומר לחמנוביץ.

"ביום חמישי שעבר, עורך 'ישראל היום' עומר לחמנוביץ' פיטר אותי" שיתפה גליק ברשתות החברתיות. "אין זה סוד ש'ישראל היום' השתנה. שלדון אדלסון ז"ל הקים את העיתון ב-2007 כדי לתקן את עוולות העיתונות המגויסת לצד השמאלי של המפה האידיאולוגית-פוליטית בישראל, אולם, עם מותו הצטרף העיתון לצד השמאלי של המפה האידיאולוגית-פוליטית שלנו".

"לפני שנה, העיתון נדרש להחליט בין שתי חלופות: להיות בת קול לימין באופוזיציה, לספר את האמת על הממשלה הפוסט-ציונית הראשונה שידענו, או להצטרף לשמאל, ביחד עם נפתלי וגדעון ואנשיהם 'הממלכתיים'".

גליק טענה כי "אחרי תקופת בלבול של מספר חודשים במהלכם העיתון דיבר בשני קולות, הפור נפל. בפברואר עורך העיתון בועז ביסמוט פוטר, עומר לחמנוביץ', חובש כיפה בעל דעות יוניות מונה להחליף אותו והעיתון הצטרף לשמאל. רואים זאת באלף דרכים. בין השאר, 'ישראל היום מצניע או מסתיר באופן קבוע את הדיווחים ממשפט נתניהו ואת ההסתה המסוכנת והפרועה נגד מצביעי ליכוד. כמו כן, מדי יום ביומו, העיתון מגבה את הממשלה ואת המדיניות הפוסט ציונית שלה עד כמה שרק ניתן.

גליק מסייגת, "אין שום דבר יוצא דופן ואין שום פסול בכך שלעיתון בישראל יש זהות פוליטית ואידיאולוגית שהוא מקדם בדיווחיו. למעשה, מעולם לא היה עיתון פה שלא היה מזוהה עם מחנה או מפלגה בספקטרום הפוליטי. היו ימים שהמערכות התכחשו לכך. אבל מעולם לא היה מצב שעיתון בישראל לא לקח צד".

גליק טוענת כי כאשר העיתון נע שמאלה היא כבר לא הייתי רצויה בו. "ועל כן, לחמנוביץ פיטר אותי. ברור שזאת מכה עבורי. אבל לא אלמן ישראל. אני אמשיך לכתוב בפלטפורמות אחרות ומניחה שבחודשים הקרובים, לצד שקידה על ספרי החדש בנושא מדיניות החוץ של ישראל, אני אמצא את דרכי העיתונאית.

ממערכת עיתון ישראל היום נמסר: "אנו מודים לקרוליין גליק על כתיבתה ותרומתה למערכת ישראל היום ומאחלים לה הצלחה בהמשך דרכה. לעיתונאים ולפובליציסטים של עיתון ישראל היום יש חופש ביטוי וכתיבה מוחלט. ישראל היום היה וימשיך להיות כלי התקשורת של המחנה הלאומי, הכולל בתוכו מגוון דעות. הטענות להתערבות בתכנים הן שקריות. כנהוג בשוק עבודה חופשי, לעתים תקופת העסקה של עובד זה או אחר מסתיימת".

ישראל היום פיטורין קרוליין גליק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד