י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
למרות תקציב המיליונים

כך נבלם המהלך של ליברמן לעקוף את השביתה

שר האוצר אביגדור ליברמן שהודיע כי לא ייכנע לדרישות הסתדרות המורים ניסה לעקוף היום את השביתה ואישר תקציב של מיליוני שקלים להקדים את פתיחת הקייטנות של החופש הגדול | בהסתדרות הודיעו כי לא ישתפו פעולה עם המהלך והסייעות ישבתו יחד עם המורים 

כך נבלם המהלך של ליברמן לעקוף את השביתה
ארנון בר דוד/איווט ליברמן צילום: אבשלום ששוני/יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הודיע על התנגדותו למהלך של שר האוצר אביגדור ליברמן שהחליט היום להקצות מיליוני שקלים כדי לשבור את שביתת המורים, ולארגן פעילות חינוכית חלופית בשיתוף הרשויות המקומיות. ואמר ש"הניסיון להטיל את כל נטל מערכת החינוך על גבן של הסייעות לא יצלח".  

לפי הודעת האוצר, משרד האוצר יתקצב מראשון עד חמישי בשבוע הבא פעילות קיץ בבתי הספר וגני הילדים, שבהם איימה הסתדרות המורים לשבות אם לא תהיה התקדמות במשא ומתן להסכם שכר חדש. מדובר בהחלטה חריגה מאוד בתחום יחסי העבודה, שבה הממשלה כמעסיק משתמשת בכוח אדם על מנת לשבור שביתה של ציבור עובדים. כוח האדם יתבסס ככל הנראה על הסייעות בגנים וצוותי הצהרונים שמועסקים על ידי הרשויות המקומיות ואינם מאוגדים בהסתדרות המורים.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, ביקר את המהלך והודיע שללא גננות ומורות, הגנים ובתי הספר לא ייפתחו. לדברי בר-דוד, "הסייעות ותומכות החינוך הן לא הכוח המאסף במערכת החינוך אלא נכס אנושי ומקצועי חשוב. הניסיון להטיל את כל נטל מערכת החינוך על גבן של הסייעות לא יצלח. לא אאפשר לאף גורם להפיל את כישלון המשא ומתן על ראשן של הסייעות. אני מודיע בכך שבכל בית ספר/ גן ילדים שלא תגיע מורה או גננת מוסמכת – הסייעות לא תגענה לעבודה. הסייעות תגענה ל'בית הספר של החופש הגדול' ב-1/7 כפי שסוכם במקור".

בעקבות הודעת ההסתדרות, רבות מהרשויות המקומיות חזרו בהן מההודעה על עקיפת השביתה, בהודעת עיריית ירושלים נכתב: "בעקבות הודעת ההסתדרות כי לא תאפשר את פתיחת גני הילדים ללא נוכחות איש צוות חינוך, לא נוכל לקיים מחר את הלימודים בגנים ברחבי העיר, וזאת על אף היערכות לכך ולמרות שאיפתנו לאפשר פעילות סדירה של מערכת החינוך והגנים בעיר".

אביגדור ליברמן שביתה בבתי ספר הסתדרות המורים ארנון בר דוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד