י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"צעד אחר צעד"

"מפת הדרכים" שמכין ביידן לנורמליזציה בין ישראל לסעודיה

בבית הלבן מגבשים בזמן האחרון 'מפת דרכים' לנורמליזציה בין ישראל לבין סעודיה כחלק מההכנות לביקורו של הנשיא ג'ו ביידן במזרח התיכון באמצע יולי. בכיר ישראלי: לא צופה פריצת דרך, אך תושג קרוב לוודאי הסכמה לאפשר לחברות תעופה ישראליות לחלוף במרחב האווירי הסעודי

"מפת הדרכים" שמכין ביידן לנורמליזציה בין ישראל לסעודיה
ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

בארצות הברית מתכוננים לביקור של נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, במזרח התיכון, בהן גם בישראל, ורוצים לקדם את הסכמי אברהם שנחתמו בזמן כהונתו של קודמו בתפקיד, דונלד טראמפ.

לפי הדיווח ב'וואלה', הבית הלבן מגבש בתקופה האחרונה "מפת דרכים" לנורמליזציה בין ישראל לבין סעודיה כחלק מההכנות לביקור. בכירים בבית הלבן הבהירו כי לא יושג הסכם בנושא עד ביקורו של ביידן באזור אבל הבהירו שהם ממשיכים לעבוד על כך וכי הנשיא ביידן יעלה את הנושא בשיחותיו בישראל ובסעודיה.

מקור אמריקני שמעורה בפרטים אמר כי "האסטרטגיה של הבית הלבן היא של התקדמות הדרגתית של צעד אחרי צעד". מקור אמריקני שמעורה בתוכניות של הבית הלבן אמר שהוא סבור שהסיבה שהבית הלבן מדבר על "מפת דרכים לנורמליזציה" נועדה להוריד ציפיות לגבי מה ניתן להשיג בשלב הנוכחי ומה לו ולהתמקד בהתחלה של תהליך.

בכיר ישראלי אמר כי הוא לא צופה פריצת דרך משמעותית לכיוון נורמליזציה עם סעודיה במהלך ביקור ביידן, אך הדגיש כי במהלך הביקור תושג קרוב לוודאי הסכמה סעודית לאפשר לחברות תעופה ישראליות לעבור במרחב האווירי הסעודי בטיסות להודו, תאילנד וסין.

 

ג'ו ביידן ישראל סעודיה הסכמי אברהם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד