י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
נלחם בעליית המחירים

נשיא ארה"ב ביקש מהקונגרס להקפיא את המס על הדלק

בעקבות ההתייקרות במחירי הדלק בארה"ב, מעל 5 דולר לגלון, נשיא ארה"ב פנה לקונגרס בדרישה שיאשר הקפאה זמנית של שלושה חודשים למס הפדרלי, שגובהו 18.4 סנט לגלון | ההצעה נתקלת בהתנגדות המפלגה הרפובליקנית וחלקים במפלגה הדמוקרטית 

נשיא ארה"ב ביקש מהקונגרס להקפיא את המס על הדלק
גבעת הקפיטול צילום: pixabay

נשיא ארה״ב ג'ו ביידן הודיע היום (רביעי) על החלטה להקפיא זמנית את המס הפדרלי על הדלק במדינה, שעומד כרגע על 18.4 סנט לגלון (3.78 ליטר). המהלך מגיע בניסיון לבלום את מחיר הדלק שעולה בהתמדה בחצי השנה האחרונה כך דווח היום בסוכנות הידיעות AP.

כבר שלשום אמר ביידן כי הוא שוקל לעשות זאת מאחר שבארה"ב מתקשים מאוד להתמודד עם העלייה במחיר, שלדבריו ״תרמה חלק משמעותי לגידול באינפלציה״.

סוגיית הדלק מהווה נושא בוער עבור ביידן והמפלגה הדמוקרטית, כשהם נאבקים לשמור על שליטתם בקונגרס, בבחירות האמצע הקרובות שייערכו בנובמבר. להחלטה הצפויה של הנשיא יש כצפוי מתנגדים רבים מהמפלגה הרפובליקנית, ובמפתיע גם מהמפלגה הדמוקרטית, אליה משתייך ביידן.

יו"ר ועדת התחבורה והתשתיות בבית הנבחרים, פיטר דפאציו מהמפלגה הדמוקרטית, הגיב למהלך ואמר כי "הקפאת המס על הדלק לא תספק הקלה משמעותית למשפחות, אבל כן תגרום לבור תקציבי של מיליארדי דולרים בקרן שאחראית לתשתיות בכבישים המהירים".

מושלת מישיגן, גרטשן וויטמר מהמפלגה הדמוקרטית, דווקא מצדדת בביידן: "הקפאת המס תציע הקלה מיידית ואמיתית, מבלי לפגוע ביכולתה של הממשלה לבצע השקעות בתשתיות".

הרפובליקנים  מתנגדים למהלך כמעט פה אחת. כבר בפברואר מנהיג המפלגה בסנאט, מיץ' מקונול, לעג לרצון של הדמוקרטים להקפיא את המס על הדלק, ואמר כי "הם בזבזו שנה שלמה במלחמת קודש על אנרגיה אמריקנית במחיר סביר".

על מנת לנסות ולהוריד את מחיר הדלק מבלי להקפיא את המס, ביידן ניסה בתקופה האחרונה לא מעט פעולות. כך לדוגמה הורה על שחרור שיא של חביות נפט מהרזרבות האסטרטגיות של ארה"ב, ויתור על חוקים ונהלים לייצור בנזין בקיץ והישענות על מדינות אופ"ק (OPEC) כדי להגדיל את התפוקה.

 

מחירי דלק כלכלת ארה"ב ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד