י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הנוסעת ש'הודרה': "לא נפגעתי - עשו מהזבוב פיל"

רבם של קיצוני בית שמש הבטיח להשקיט הרוחות והמתפרעים שוחררו בתנאים מגבילים • הנוסעת ש'הודרה': "עשו מזבוב פיל" • אגד: "הנהג פעל על פי החוק"

צילום: יעקב לדרמן
צילום: יעקב לדרמן



החשודים בהפרות הסדר בבית שמש שוחררו בתנאים מגבילים. שנים נוספים, בני זוג אשר היו מעורבים בהצתת האירוע, שוחררו קודם לכן.

גורם במשטרה אמר: "לעת עתה משוחררים החשודים בתנאים מגבילים, אולם במידה וימשיכו ההתפרעויות, יהיו עצורים נוספים. יש לנו מספיק מקומות בבתי המעצר לכל מפירי הסדר"

הרב נתן קופשיץ, רב שכונת נחלה ומנוחה וחבר בד"צ העדה החרדית בעיר, פנה קודם לכן אל בכירי משטרת בית שמש, והבטיח כי אם ישוחררו העצורים, ירסן את התושבים הקיצוניים, וידאג שהשקט ישמר.

עוד בנושא:
מהומות 'הדרת נשים' בבית שמש: ארבעה עצורים • 3 אוטובוסים הותקפו

הסיפור החל כאשר אישה דתית, רחל רוזנפלד, עולה חדשה המתגוררת העיר, התיישבה עם ילדיה בחלקו הקדמי של אוטובוס אגד קו 497 הנוסע לבני-ברק.

גבר תושב בני-ברק ביקש ממנה לעבור אל חלקו האחורי של האוטובוס. הנוסעת לא התנגדה ועברה למושב אחורי.

אולם הנהג הורה לחדול מכך והזעיק את המשטרה, ואלה הזדרזו לעכב את האיש לחקירה. אשתו הפריעה לשוטרים לעכבו, והיא נלקחה יחד עם בעלה אל תחנת משטרת בית שמש, שם נחקרו השניים ושוחררו בתנאים מגבילים.

רוזנפלד שתושאלה על-ידי השוטרים אמרה: "המשטרה עושה פיל מזבוב". לדבריה, כלל לא נפגעה מהבקשה.

הגבר ששוחרר אמר: "לא מצטער על מה שעשיתי. זה נופח על ידי הנהג של האוטובוס. האישה אמרה לשוטר שאין לה על מה להתלונן ושהיא עברה לאחורי האוטובוס בחפץ לב".

בעקבות המעצר, התנפלו ארבעה חרדים על אוטובוס קו 417 שעצר בתחנה. אחד מהם חסם את נתיב הנסיעה של האוטובוס, בעוד שלושת מחבריו ניפצו את חלונותיו בעזרת פטיש. נוסע נפגע קל מאוד בפניו, אך לא נזקק לטיפול רפואי.

משה שומן, עד ראייה שנסע באוטובוס, סיפר לעיתונאי אליהו אליוביץ: "עליתי לאוטובוס קו 417 מרמת בית שמש לירושלים. האוטובוס היה בתפוסה מלאה, בשל ימי החופש. כאשר הנהג עצר בתחנה, ארבעה אנשים חסמו את האוטובוס - והחלו להכות בפטיש על שמשות האוטובוס. היתה בהלה גדולה באוטובוס, היו שם גם אנשים עם תינוקות. הנהג ניסה לברוח, אך ללא הצלחה, מכיוון שהם חסמו את האוטובוס. רק לאחר שניפצו את כל השמשות, הם ברחו מהמקום - והנהג נסע למקום בטוח".

במקביל, יידו תושבים אבנים לעבר אוטובוס נוסף ברחוב חזון איש. נזק נגרם לכלי הרכב.

ב'אגד' הוחלט להורות לנהגים שלא לעבור בשכונות החרדיות בבית שמש, עד שיירגעו הרוחות.

אגד: הנהג פעל על פי חוק

דובר אגד רון רטנר מסר בתגובה: "הטענה כאילו נהג האוטובוס הוא שאשם בקונפליקט שנוצר ולא היה צורך להזמין את המשטרה, כדי שזו תשליט סדר במרחב הציבורי - היא בבחינה לעג לרש.

"החלטת בג"ץ והנחיית משרד התחבורה היא כי לא תהיה בתחבורה הציבורית הפרדה יזומה בין גברים לנשים, כך שהישיבה באוטובוס תהיה על בסיס וולונטרי וכל אדם בוחר היכן לשבת, ובהתאם לכך חוייבו הנהגים לפנות למשטרה בכל מקרה של כפיה המלווה באלימות מילולית או פיזית בנושא זה.

"הזוג שעוכב לחקירה ימסור את גרסתו למשטרה, ואם אכן יתברר שלא הייתה להם יד בתהליך שכזה, אני מאמין שלא ינקטו נגדם צעדים.

"אנו רואים בחומרה את העובדה שמספר ביריונים כילו את זעמם לאחר המקרה באוטובוס עמוס במשפחות עם ילדים, תוך שהם מנפצים בפטיש את חלונותיו, פוצעים את אחד הנוסעים ונמלטים מהמקום לאחר שזרעו הרס וחורבן.

"טענות החרדים צריכות להיות מופנות בעיקר כלפי פורעים אלה, המכתימים את הקהילה כולה. אני מביע תקווה כי המשטרה תאתר אותם ותמצה איתם את הדין באופן מרתיע ובלתי מתפשר".



אין כניסה לאוטובוסים של אגד • צילום יעקב לדרמן












אגד בית שמש קיצונים הדרת נשים אלימות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד