ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

הח"כים החרדים הצטרפו לערבים: נחנו מעכום בנידלקום מן עג'אל אל דמוקרטיה

חוק המשילות אושר בכנסת • אחוז החסימה הועלה ל-4 אחוזים • הח"כים הערבים נעמדו לדקת דומייה על דוכן הכנסת והחרדים הצטרפו אליהם • ח"כ משה גפני: "קשה לי לשתוק אך כהזדהות עם הערבים גם אני אשתוק" • ח"כ ישראל אייכלר בחר לדבר בערבית - ח"כ טיבי הודה לו באידיש

ח"כ אחמד טיבי בדיון היום. צילום: פלאש90
ח"כ אחמד טיבי בדיון היום. צילום: פלאש90

מליאת הכנסת אישרה ברוב של שישים ושלושה תומכים מול ארבעים ושישה מתנגדים ושני נמנעים, את חוק המשילות.

את החוק יזמו ח"כ דוד רותם, רוברט אילטוב, וחמאד עמר מישראל ביתנו, אליהם הצטרף גם ח"כ רונן הופמן מיש עתיד.

במחאה, עלו אל הדוכן, חברי הכנסת מהסיעות הערביות וחברי הכנסת משה גפני וישראל אייכלר מיהדות התורה, ושתקו במחאה נגד החוק.

גפני הקדים ואמר: "קשה לי לשתוק, אבל המשכיל בעת ההיא ידום ולאות הזדהות עם המפלגות הערביות אני גם שותק". יו"ר הישיבה תמנו-שטה פנינה (יש עתיד) הגיבה: "גפני, גם כשאתה שותק אתה מעורר סערה". ח"כ מירי רגב אמרה: "כשגפני שותק הקירות זועקים".



אייכלר עלה גם הוא והכריז על דקת דומיה לאות אבל על "מדינה לא יהודית ולא דמוקרטית ועל ממשלה גזענית שגזרה מאסר על אלפי לומדי התורה". הוא הוסיף והכריז בערבית: "נחנו מעכום בנידלאקום מן עג'אל אל דימוקראטיה".

ח"כ טיבי שדיבר אחריו, הודה לו באידיש על הדברים.

חבר הכנסת זחאלקה הצמיד נייר דבק לפיו, חברי מרצ שתקו על דוכן הנואמים ויושבת ראש המפלגה גלאון הגדילה לעשות והתייפחה לעיני כל.

מאחר ומדובר בחוק יסוד נאלצה הקואליציה לגייס רוב של שישים ואחד חברי כנסת. החלק הראשון של חוק המשילות שאושר קובע כי מספר השרים בממשלה, כולל ראש הממשלה, יוגבל לתשעה עשר שרים, ומספר סגני השרים יהיה ארבעה.

כמו כן נקבע כי הצעת אי אמון בממשלה תוגש פעם בחודש רק עם נוכחות ראש הממשלה או לבקשת שישים ואחד חברי כנסת בתוך שבוע מהגשת הבקשה.

עוד אומרת הצעת החוק, כי במידה והצעת אי האמון בממשלה התקבלה ברוב של שישים ואחד חברי כנסת, יינתנו למעמד האופוזיציה עשרים ואחת ימים להקמת הממשלה במקום עשרים ושמונה כיום. חידוש נוסף: לאחר הבחירות יינתנו לממשלה ולכנסת מאה ימים להעברת התקציב.

מליאת הכנסת גם אישרה את חלקו השני של חוק המשילות, המעלה את אחוז החסימה ל- 4 אחוזים, במקום 2 אחוזים כיום.
משילות חוק כנסת מפלגות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד