י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בעקבות שרשרת החיסולים

איראן מאשרת: ראש המודיעין הודח מתפקידו

לאחר סדרת כישלונות, מפקד משמרות המהפכה, חוסיין סלאמי, מינה את מוחמד כאזמי, ראש הארגון לאבטחת מודיעין במשמרות המהפכה, כמחליפו של חוסיין טאא'ב. טאא'ב מונה כיועצו של מפקד משמרות המהפכה

איראן מאשרת: ראש המודיעין הודח מתפקידו
חוסיין טאא'ב צילום: Iran International

פעילי תקשורת המקורבים למשמרות המהפכה דווחו אתמול (רביעי) על פיטוריו של חוסיין טאא'ב, ראש מודיעין של משמרות המהפכה, לאחר שהאיש לא הצליח למנוע את החיסולים של אנשי הארגון המיוחסים לישראל. ערוצי התקשורת המקורבים למשמרות המהפכה אישרו את הדיווח.

‏שורת ציוצים של גורמים איראנים לא רשמיים אתמול, דיווחו על הדחתו של ראש המודיעין של משמרות המהפכה חוסין טאא'ב על רקע כישלון האגף בראשו הוא עומד לסכל פעולות של המוסד בתוך איראן. והיום דווח על כך בתקשורת האיראנית הרשמית.

הספקולציות לגבי יורשו של פקיד הביטחון הוותיק של הרפובליקה האסלאמית גברו אף הן. ביצועים חלשים והשפעה חלשה של המודיעין של משמרות המהפכה תוארו כסיבות לפיטורים אפשריים אלה. סוכנויות הידיעות הרשמיות המזוהות עם משמרות המהפכה לא הגיבו אתמול לדיווחים, אך בשעה האחרונה האייתולות אישרו את ההדחה. כך דווח ערוץ הטלוויזיה Iran International.

חוסיין טאא'ב הוא אחד מבכירי הגורמים הביטחוניים ברפובליקה האסלאמית ואחד המבצעים העיקריים של הדיכוי של פעילים פוליטיים ופעילים אזרחיים באיראן. על פי הדיווחים, מוחמד קאזמי, ראש שירות המודיעין של משמרות המהפכה, חסן מוהגה, סגן ראש המודיעין של משמרות המהפכה, והיידר מוסלחי, שר המודיעין לשעבר, הוזכרו כמועמדים אפשריים לתפקיד ראש שירות המודיעין של משמרות המהפכה.

אך היום דווח, כי מוחמד כאזמי, ראש הארגון לאבטחת מודיעין במשמרות המהפכה, מונה כמחליפו של חוסיין טאא'ב כראש ארגון המודיעין במשמרות המהפכה. חוסיין טאא'ב מונה כיועצו של מפקד משמרות המהפכה.

ערוץ הטלגרם של משמרות המהפכה האיראני הודה בפיטוריו של חוסיין טאא'ב, ראש ארגון הביון של משמרות המהפכה, בערוץ טוענים כי טאא'ב בכלל הועלה בדרגה, ולכן הוא עזב את תפקידו, "בשל פעולות מודיעין וחבלה רחבות היקף שביצע ארגונו בישראל". בנוגע לתפקידו העתידי של טאא'ב, הוא יהיה "או אחראי על הקמת יחידת תקיפה מודיעינית או על הובלת סוכנויות הביון במדינה".

דר' רז צימט, מומחה מומחה לאיראן במכון למחקרי ביטחון לאומי. כתב בחשבון הטוויטר שלו: "תקשורת יקרה, מוזמנים לדווח על הדחתו, פיטוריו, חיסולו, אשפוזו וכו' של ראש ארגון המודיעין של משמרות המהפכה. רק אנא הקפידו בשמו הנכון. הוא לא ערבי ולא קרוב משפחתה של נינט. ולכן שמו הוא: חוסיין טאא'ב (או טאאב, Hossein Taeb), כמו ראאד סלאח, למשל. ולא טאייב. תודה בשם משפחתו ומקורביו".

משמרות המהפכה איראן המוסד הישראלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד