י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מתחננים לעולם

מעל 1000 הרוגים: ניצולים חפרו ביד לאחר רעידת האדמה

רעידת האדמה החזקה שפקדה את אפגניסטן גרמה למותם של מעל 1,000 בני אדם; הטליבאן נאבק לסייע לקורבנות האסון, אך ללא הצלחה יתרה, בגלל חוסר בציוד כבד לפנות הריסות; אנשים נאלצו לחפור עם הידיים

מעל 1000 הרוגים: ניצולים חפרו ביד לאחר רעידת האדמה
מסוק בזירת האסון צילום: משרד ההגנה האפגני

ברובע גאיין באפגניסטן, ניצולים חפרו בידיהם במקומות שפעם היו בתים וכעת נותרו הריסות. אחרים צעדו בזהירות בסמטאות עפר, נאחזו בקירות פגומים עם קורות עץ חשופות כדי לפלס את דרכם. רעידת האדמה הייתה הקטלנית ביותר באפגניסטן זה שני עשורים, וגורמים רשמיים אמרו כי מספר ההרוגים עלול לעלות. לפי הערכות, דווח על 1,500 נוספים שנפצעו, כך מסרה סוכנות הידיעות הממשלתית.

האסון שנגרם על ידי רעידת האדמה בעוצמה 6 בסולם ריכטר, הביא אומללות למדינה שבה מיליונים מתמודדים עם רעב ועוני גובר, ומערכת בריאות מתפוררת מאז שהטליבאן חזר לשלטון לפני כמעט 10 חודשים לאחר נסיגת ארה"ב ונאט"ו. ההשתלטות הובילה לניתוק מימון בינלאומי חיוני, ורוב העולם התנער מממשלת הטליבאן.

למצילים חסר ציוד כבד, והם נאלצים לחפור בהריסות בידיהם החשופות. "אנחנו מבקשים מהמדינה כולה לבוא קדימה ולעזור לנו", אמר ניצול, "אנחנו בלי כלום ואין לנו כלום, אפילו לא אוהל לחיות בו".

מאמצי הסיוע נפגעו בשל יציאתן של סוכנויות סיוע בינלאומיות רבות מאפגניסטן לאחר השתלטות הטליבאן באוגוסט האחרון. יתרה מכך, רוב הממשלות נזהרות מטיפול ישיר עם הטליבאן. לאות הפעילות המבולבלת בין הטליבאן לשאר העולם, הטליבאן לא ביקש רשמית מהאו"ם לגייס צוותי חיפוש והצלה בינלאומיים, או להשיג ציוד ממדינות שכנות כדי להשלים את כמה עשרות אמבולנסים וכמה מסוקים שנשלחו. על ידי הרשויות האפגניות, אמר רמיז אלקברוב, סגן הנציג המיוחד של האו"ם לאפגניסטן.

ובכל זאת, גורמים ממספר סוכנויות של האו"ם אמרו כי הטליבאן נותן להם גישה מלאה לאזור, כך דווחה סוכנות הידיעות AP. דובר הטליבאן, זביחוללה מוג'אהיד, כתב בטוויטר ששמונה משאיות של מזון ומצרכים אחרים מפקיסטן הגיעו למחוז פקטיקה. הוא גם אמר ביום חמישי כי שני מטוסים של סיוע הומניטרי מאיראן ומטוס נוסף מקטאר הגיעו למדינה.

השגת עזרה בינלאומית ישירה יותר עשויה להיות קשה יותר: מדינות רבות, כולל ארה"ב, מזרימות סיוע הומניטרי לאפגניסטן דרך האו"ם וארגונים אחרים כאלה כדי להימנע מכך שהכסף יגיע לידיו של הטליבאן.

אפגניסטן טאליבן רעידת אדמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד