ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
גורל אכזר

הבריטי שעומד בפני גזר דין מוות בדונייצק: "הזמן אוזל"

בריטי שנדון למוות על ידי בית משפט מיופה כוח רוסי בגין לחימה באוקראינה, נאמר כי ההוצאה להורג תתבצע, כך מסרה משפחתו. החייל איידן אסלין סיפר כי הוצאתו להורג באוקראינה הכבושה תתבצע ממש בקרוב, וכי בריטניה לא ניסתה לשחררו

הבריטי שעומד בפני גזר דין מוות בדונייצק: "הזמן אוזל"
המלחמה באוקראינה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

איידן אסלין, 28, ושון פינר, 48, שני בריטים שנלחמו נגד רוסיה, נשפטו באשמת "טרור" על ידי בית משפט שאינו מוכר על ידי החוק הבינלאומי, מוקדם יותר החודש ברפובליקה העממית של דונייצק. איידן אבלין, עובד סיעודי לשעבר, במקור מניוארק בנוטינגהמשייר אנגליה, אמר למשפחתו כי החוטפים שלו טענו שלא היה ניסיון של פקידים בבריטניה לנהל משא ומתן בשמו. משפחתו סיפרה כי דיברו איתו בשיחת טלפון, שבה נאמר לו על ידי שוביו כי "הזמן אוזל".

סבתה של אסלין, פמלה הול, אמרה ל-BBC: "אין מילים, רק אין מילים. זה הסיוט הכי גרוע של כולם לאיים על בן משפחה שלך בצורה כזו, איידן היה נסער מאוד כשהתקשר לאימו, השורה התחתונה היא שאיידן אמר שהשובים אמרו לו שאף אחד מבריטניה לא יצר קשר ושהוא יוצא להורג".

"אני חייבת להאמין למה שאיידן אמר לנו, שאם הם לא יקבלו תגובה כלשהי מבריטניה, אז הם יוציאו אותו להורג, אני מקווה שזה לא נכון", הוסיפה.

ב'גארדיאן' דווח, כי שרת החוץ, ליז טרוס, דנה בעניינו של אסלין עם פקידים אוקראינים לפני כשבועיים ודיברה על "המאמצים להבטיח את שחרור שבויי מלחמה המוחזקים על ידי נציגי כוחות רוסים" עם מקבילה האוקראיני, דמיטרו קולבה. טרוס כינצה את עונשי המוות "פסק דין מדומה ללא כל לגיטימיות".

שני הגברים העצורים נחשבים לחיילים האוקראינים הראשונים שנשפטו על ידי כוחות פרו-רוסים. השניים עברו לאוקראינה ב-2018 ושירתו כחלק מהכוחות המזוינים של אוקראינה במשך מספר שנים לפני הפלישה הרוסית.

לשניהם נשים אוקראיניות והפכו את המדינה לביתם. אסלין התיישב בעיר מיקולאיב שבדרום המדינה וקיבל אזרחות אוקראינית, בה הוא מחזיק לצד אזרחותו הבריטית. בית המשפט הרוסי טען כי השניים היו "שכירי חרב", והאשימו אותם בכך שנשלחו להילחם בסכסוך זר עבור כסף.

דונייצק מלחמת אוקראינה רוסיה בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד