י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
יפגינו בסמוך לשגרירות

פעילים ישראלים: "הדרישה האוקראינית מישראל היא חצופה"

פעילים ישראלים יקיימו מחר הפגנה נגד אוקראינה מחוץ לשגרירות אוקראינה בתל אביב, וימחו על "התערבות אוקראינית בישראל". לטענת הפעילים, "הדרישות הקבועות של אוקראינה לקבל נשק מישראל חצופות, ומטרתן האמיתית היא ניסיון לפגוע ביחסים בין ישראל לרוסיה

פעילים ישראלים: "הדרישה האוקראינית מישראל היא חצופה"
מבנה השגרירות בתל אביב צילום: שגרירות אוקראינה

פעילים ישראלים שכבר קיימו בעבר הפגנות נגד אוקראינה בישראל, יקיימו הפגנה מחר מחוץ לשגרירות אוקראינה בתל אביב ברחוב ירמיהו 50. הפעילים זועמים על פעילותו של שגריר אוקראינה בישראל, מר קורנייצ'וק. לטענת המארגנים, "מאז תחילת הסכסוך בין רוסיה לאוקראינה, הוא משתמש באופן ציני בחסדו של העם היהודי".

גיא סנדל ממארגני ההפגנה אומר כי "לאחר שהשגריר החל בהגשת תלונה לבג"ץ נגד השרה איילת שקד לאחר שלא קיבל תגובה ממשרד החוץ הישראלי, המשיך בדרישותיו באופן נמרץ וחצוף". לטענת סנדל, "השגריר שכנע את פנינה תמנו שטה, שרת העלייה והקליטה, לא לקיים אירועים המוניים בישראל בעת החגיגות של יום הניצחון על גרמניה הנאצית", ו"קשר את החגיגות באופן ציני האופייני לו לסכסוך בין אוקראינה לרוסיה".

עוד אומרים הפעילים, "יתרה מכך, השגריר ביקש מראש הממשלה בנט לבטל את חג השחרור מהנאצים בישראל, הדרישות האוקראינית מישראל חצופות, במיוחד הדרישה שלו לקבל מישראל נשק, מטרתן האמיתית היא ניסיון לפגוע ביחסים בין ישראל לרוסיה. מתן חסות של השגרירות אוקראינה למספר רב של "קונצרטים" והפגנות עם דגלים נאציים נוגדת באופן מוחלט את חוקי הדיפלומטיה.

לטענת הפעילים, הפעלול האנטישמי האחרון של השגריר האוקראיני לפי הפוסט שהוא פרסם בפייסבוק, הוא הדרישה לשיקום החיילים האוקראינים, שרובם נאצים גלויים, חורג מכל גבול. "אנו זועמים על התנהגותו של שגריר אוקראינה. ואנחנו זועמים על חוסר המעש של משרד החוץ שלנו, לא ייתכן שמדינת ישראל תקבל הוראות משגריר של מדינה שבה יש לגיטימציה לתופעות מהם סבל העם היהודי".

ביום שישי, 24 ביוני בשעה 15:00, הארגון יערוך עצרת מחאה ליד שגרירות אוקראינה בתל אביב.

מלחמת אוקראינה רוסיה שגריר אוקראינה שגרירות הפגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד