י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שוב זה קרה

עשרות מטוסי חיל האויר הסיני הפרו את המרחב האווירי של טייוואן

משרד ההגנה של טייוון הודיע אתמול כי ביום שלישי השבוע חדרו 29 מטוסים סיניים, למרחב ההגנה האווירי של טייוון. במשך עשרות שנים לא שוכחת סין את האי, ותובעת להחזירו תחת ריבונותה, כפי שעשתה להונג קונג

עשרות מטוסי חיל האויר הסיני הפרו את המרחב האווירי של טייוואן
טיוואן צילום: Unsplash

חיל האויר הסיני פלש לשטח טייוואן ביום שלישי האחרון. על פי ההודעה של משרד ההגנה, הפלישה כללה שישים מטוסים מפציצים מדגם 6-H וכן מטוס ביון אלקטרוני. בטייוון טוענים כי "חיל האויר של טייוון הרחיק את המטוסים הסיניים".

בשנתיים האחרונות מתקבלים דיווחים רבים על מטוסים סיניים שחודרים לשטחה האווירי של מדינת האי שסין טוענת לריבונות עליה. בחלק מהמטסים הפרובוקטיביים של סין השתתפו עשרות רבות של מטוסים שפלשו בו זמנית לשטחה האווירי של המדינה.

טייוואן הייתה חלק מסין, עד שבמלחמת האזרחים שהתנהלה במדינה הושגה הכרעה שהורידה צד אחד בסין היבשתית ואלו הצד האחר נסוג לאי טייוואן והקים מדינה עצמאית מורדת. במשך עשרות שנים לא שוכחת סין את האי, ותובעת להחזירו תחת ריבונותה, כפי שעשתה להונג קונג. רק ההגנה שמעניקה ארה"ב לטייוואן, מנעה מהסינים לכבוש את האי בהתקפת פתע קצרה וממוקדת, אבל הסינים מנצלים את חוסר העניין של האמריקאים בשנים האחרונות במלחמות נוספות, ומכרסמים בעקביות בסטטוס קוו.

שר החוץ של טייוואן ג'וזף וו, אמר בתגובה לפלישה האחרונה של המטוסים הסיניים, כי היא מוכיחה שהאיום הסיני על שלמותה וריבונותה של טייוון הוא הגדול והמשמעותי ביותר אי פעם, ובכל זאת, לדבריו, סין לא תצליח להשיג את מטרתה וטייוון לעולם לא תיכנע לבריון הסיני שאינו מפסיק להשתמש בכוחו כדי לאיים על שכניו ולנסות לשדוד את אדמותיהם.

טייואן סין ארה''ב חיל האוויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד