י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
במחלקה המשפטית תוקפים

ביום ראשון: ועדת החוקה תדון בחוק הנאשם

בעוד הסיכוי להעביר את חוק הנאשם שיגביל את בנימיו נתניהו מלכהן כראש ממשלה - קלוש, חבר הכנסת גלעד קריב מנסה לעורר דיון על הצעת החוק בציר עוקף ויכנס את ועדת החוקה בראשותו לדיון בחוק

ביום ראשון: ועדת החוקה תדון בחוק הנאשם
גלעד קריב צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ביום ראשון הקרוב יכנס ח"כ גלעד קריב את חברי ועדת החוקה, בראשה הוא עומד, כדי לדון בהצעת החוק שתאסור על מי שנאשם בפלילים מלכהן כראש ממשלה. המשך החקיקה עדיין מוטלת בספק.

"נושא זה נמצא בסדר היום הציבורי מיומה הראשון של הכנסת הנוכחית, ויש מקום לקיים בעניין זה דיון רציני ומעמיק בוועדת החוקה המופקדת על חוקי הבחירות והרכבת הממשלה", אמר קריב.

בנוסף, קריב יקדם באמצעות הוועדה הצעת חוק להתפזרות הכנסת, למרות ההצעות שאושרו במליאה אתמול. החשש הוא שח"כ ניר אורבך העומד בראשות ועדת הכנסת יעקב את החקיקה, על כן יבקש קריב לקדם הצעה משלו.

קריב אומר: "הציבור הישראלי אינו יכול להיות בן ערובה לתרגילים פוליטיים. מרגע שהכנסת הצביעה ברוב כמעט פה אחד על הקדמת הבחירות - יש לסיים את התהליך במהירות וביעילות. במידה שוועדת הכנסת לא תקדם את התהליך במהירות המתבקשת. נעשה זאת באמצעות ועדת החוקה".

במחלקה המשפטית של הכנסת תקפו את יו"ר ועדת החוקה קריב שמפר את חוות דעתם: "עמדת הייעוץ המשפטי של הכנסת הינה כי ספק רב אם יש לוועדת חוקה סמכות, וממילא הדבר לא דרוש, כל עוד יו"ר ועדת הכנסת לא מעכב את המשך החקיקה", נמסר.

חוק הנאשם גלעד קריב ניר אורבך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד