י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מחקר ישראלי

קנאביס מסייע להפחתת תסמיני המחלה אצל חולים אונקולוגיים

קנאביס רפואי נחשב לטיפול משלים לחולים אונקולוגיים המסייע להתמודדות עם כאב ותופעות לוואי נוספות של הטיפול במחלה. מחקר חדש שנערך בבתי חולים בארץ בשיתוף הטכניון מצא שקנאביס רפואי גם מסייע להפחית את חלק מהסימפטומים של המחלה עצמה. "ככל שמתרחב המחקר והשימוש בקנאביס רפואי, אנחנו למדים על אותו ועוד השפעות חיוביות של הצמח"

קנאביס מסייע להפחתת תסמיני המחלה אצל חולים אונקולוגיים
קנאביס רפואי: אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

קנאביס רפואי נחשב לאחד המסייעים לשיפור איכות החיים של הסובלים ממחלות אונקולוגיות וכאבים כרוניים אחרים. הטיפול בקנאביס רפואי ניתן כטיפול משלים להפחתת כאב והקלה על התמודדות עם תופעות הלוואי של הטיפולים שמקבלים החולים נגד המחלה הממאירה.

חוקרים בכל רחבי העולם בודקים בשנים האחרונות, את האפקטיביות של טיפול בקנאביס רפואי על המחלה עצמה. לאחרונה פרסם המגזין המדעי Frontiers of Pain Research, מחקר ישראלי חדש שמוכיח כי אכן קיימת יעילות ממשית והשפעה ישירה של קנאביס רפואי על הסימפטומים של המחלה.

"ככל שמתרחב המחקר והשימוש בקנאביס רפואי, אנחנו למדים על עוד ועוד השפעות חיוביות של הצמח". אומר שי אברהם שריד מבעלי חברת שיח מדיקל – חלוצת הקנאביס הרפואי בישראל. המחקר שתוצאותיו פורסמו רק בחודש האחרון, נערך על ידי חוקרים מהטכניון וכלל תצפיות על חולים בבתי החולים הגליל בנהריה והעמק בעפולה. תוצאות המחקר הראו שיפור במספר מדדים, כגון מדד הבודק את עול הסימפטומים שחשים המטופלים עקב המחלה.

מדד נוסף שבדקו החוקרים, מתייחס לרמת הכאב הסימפטומטית הממוצעת שחשים החולים האונקולוגים. 50% מהמטופלים שהשתתפו במחקר, דיווחו על הפחתה ניכרת באחוזים משמעותיים ברמת הכאב המורגש. רק 20% מהמטופלים במחקר דיווחו על החמרה בכאב. בנוסף, מרבית המטופלים דיווחו על שיפור בהיבטים אחרים של איכות חייהם כמו דיכאון, חרדה והפרעות שינה.

בהיבט זה של הפחתת רמת הכאב, הטיפול הוכיח שקנאביס רפואי יכול להוות תחליף לתרופות משככי כאבים. 40% מהמטופלים שהשתמשו במשככי כאבים בתחילת המחקר, הפסיקו לצרוך אותם לאחר שישה חודשי טיפול.

ישראל נחשבת לפורצת דרך בתחום הקנאביס הרפואי. מחקר ישראלי חדש זה, מצטרף למחקרים רבים קודמים שבדקו את יעילות הקנאביס הרפואי לחולים במגוון מחלות אונקולוגיות, נוירולוגיות, מחלות מעי דלקתיות, כאבים כרוניים ועוד.

"כבר כיום יש למעלה מ-112,000 מטופלי קנאביס רפואי ברישיון משרד הבריאות שמפיקים תועלת רבה ומשפרים את איכות חייהם בזכות סגולותיו של צמח הקנאביס. גם במחקרים ועדויות עם זנים שלנו כמו 'תכלת' ו'בלאק', ראינו את האפקטיביות של קנאביס על הסימפטומים של המחלה. לצד התקדמות המחקר הרפואי בתחום, גם חברות הקנאביס הרפואי מפתחות ומשדרגות את איכות המוצרים במטרה לסייע לחולים לשפר את איכות חייהם וההתמודדות היומיות עם הכאבים", מסכם שי אברהם שריד מבעלי חברת הקנאביס הרפואי שיח מדיקל.

קנאביס רפואי מחקר חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד