י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
שחיתות?

ללא המלצת ועדה: יועצו הקרוב של ליברמן ימונה למבקר רש"ת

יועץ קרוב של שר האוצר אביגדור ליברמן שנמצא ברשימת ניגוד העניינים של השר, הוכרז עם משרדו כמיועד לתפקיד המבקר ברשות שדות התעופה, מינוי שאמור לצאת אל הפועל ע"י המלצת ועדה מקצועית, אלא שהיא מעולם לא הוקמה | ממשרד האוצר נמסר: "השר האציל סמכותו למנכ"ל"

ללא המלצת ועדה: יועצו הקרוב של ליברמן ימונה למבקר רש"ת
אביגדור ליברמן צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

למרות שמיכה לזר, מופיע ברשימת ניגודי העניינים של שר האוצר אביגדור ליברמן ומוגדר כיועץ קרוב לשר, משרד רואי החשבון שטראוס לזר בו הוא שותף, מיועד למשרד המבקר של רשות שדות התעופה כך דווח הבוקר ב'כלכליסט'. לזר נחשב למקורב לשר ליברמן כבר יותר משני עשורים. ב־2001 ליברמן מינה אותו לדירקטור בחברת חשמל כשכיהן כשר התשתיות.

לפי החוק, רואה החשבון של רש"ת נבחר על ידי שרי האוצר והתחבורה בהמלצת ועדה שממונה על ידי רשות החברות וללא מעורבות רש"ת. עם זאת, ממשרד התחבורה נמסר כי הוועדה מעולם לא הוקמה, וברשות החברות העבירו להם רשימה שהכילה 6 משרדי רו"ח וקריטריונים שהובילו לבחירת שטראוס-לזר שגם הייתה האפשרות הראשונה ברשימה.

תגובת האוצר לפרסום ב'כלכליסט': "מאחר ששר האוצר מנוע מלטפל בכל עניין הנוגע במישרין לחבריו ולמקורביו, השר האציל את סמכותו למנכ״ל משרד האוצר, לצורך מינוי רו״ח מבקר לרשות שדות התעופה וזאת על פי הצעת היועמ״ש למשרד האוצר ועל דעת משרד המשפטים".

גם במשרד התחבורה הגיבו לפרסום: "מינוי רו"ח מבקר לרש"ת נעשה בתיאום שרי התחבורה והאוצר לפי המלצת ועדה מטעם רשות החברות הממשלתיות. הואיל והוועדה נערך בסיוע רשות החברות הממשלתיות, הליך לאיתור רשימת משרדי רו"ח מתאימים.

אביגדור ליברמן משרד האוצר שחיתות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד