י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
פיזור הכנסת

קריב מגיב לטענות: "היועמ"ש אישרה את הדיון - אורבך עודכן"

בעקבות הסערה סביב קביעת הדיון בוועדת החוקה על פיזור הכנסת, יו"ר הועדה, גלעד קריב אמר בתגובה כי שוחח עם היועמ"ש של הכנסת שהבהירה לטענתו כי אין מניעה משפטית לכנס את הדיון ביום ראשון

קריב מגיב לטענות: "היועמ"ש אישרה את הדיון - אורבך עודכן"
גלעד קריב צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לאחר שבמחלקה המשפטית של הכנסת תקפו את יו"ר ועדת החוקה קריב שמכנס את הוועדה ומפר את חוות דעתם וטענו כי "עמדת הייעוץ המשפטי של הכנסת הינה כי ספק רב אם יש לוועדת חוקה סמכות, וממילא הדבר לא דרוש, כל עוד יו"ר ועדת הכנסת לא מעכב את המשך החקיקה", ח"כ קריב טען כי כן קיבל את אישור היועמ"ש.

בהודעה שהוציא לפני זמן קצר, טען חבר הכנסת קריב כי הוא שוחח הבוקר עם היועצת המשפטית של הכנסת ורק לאחר שהובהר שאין מניעה משפטית לכנס את הדיונים שנקבעו ליום ראשון, הם אכן נקבעו.

עוד נמסר בהודעתו כי הדיון בהתפזרות הכנסת בוועדת החוקה נקבע על מנת לוודא שלא ייעשה ניסיון מכוון לעכב את תהליך החקיקה בצורה לא ראויה ועל מנת להבטיח שאזרחי ישראל יידעו בוודאות במהלך השבוע הבא אם אנו יוצאים למערכת בחירות. כתמיד, עמדתם של היועצים המשפטיים תישמענה בכבוד רב ובהרחבה בדיוני הוועדה. ובמקום שבו תוצג מניעה משפטית, דעתם תכובד.

לוועדת החוקה סמכות מפורשת בתקנון הכנסת להציע הצעות חוק בנושא הכנסת והבחירות לכנסת. ככל שוועדת הכנסת תקדם כראוי את הטיפול בהצעות החוק לפיזור הכנסת, לא תידרש התערבותה של ועדת החוקה, אך הדיון ביום ראשון יתקיים כמתוכנן.

קריב יצא חוצץ נגד חברי האופוזיציה וכתב: "האחרונים שילמדו אותי מהי דמוקרטיה ומהו כבוד כלפי יועצים משפטיים - הם חברי הכנסת יריב לוין, יואב קיש, דודי 'מרסק העצמות' אמסלם, וחבריהם. מן הראוי שחברי הכנסת מהליכוד שצהלו אחרי אישור הצבעות לפיזור הכנסת - יעסקו בהשלמה מהירה של החקיקה בתיאום עם הקואליציה ולא בתרגילי השעיה לא ראויים. העידן בו ראשי הליכוד משחקים עד הדקה ה-90, ואילו אנו יושבים בטריבונה וצופים - חלף ועבר לו. תרגילי ההשעיה של הליכוד מוכיחים רק דבר אחד - גם הם יודעים היטב שמי שכשל בארבעת הסבבים האחרונים ייכשל גם בניסיון החמישי".

גלעד קריב פיזור הכנסת ועדת חוקה חוק הנאשם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד