י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
פורסמו שמות ההרוגים

טרגדיה בארגנטינה: האם נספתה כשחיפשה את ילדיה שהצליחו להימלט

באסון הנורא שהתרחש הלילה בארגנטינה, כשבניין מגורים עלה בלהבות, נספו ארבעה ילדים, ואימם, לבית משפחת חבאז | השריפה הקטלנית פרצה לפנות בוקר בבניין בעיר הבירה בואנוס איירס | משרד הבריאות העירוני מסר כי הילדים שנספו היו בגילאי 4, 8, 9, ו-16 והאם בת ה-49

טרגדיה בארגנטינה: האם נספתה כשחיפשה את ילדיה שהצליחו להימלט
נשיא הקהילה היהודית 'אמיה' עמוס לינצקי עם ראש העיר בזירה צילום: באדיבות המצלם

פרטים חדשים ועדויות מזעזעות מהאסון הנורא שאירע בקהילה החרדית בארגנטינה. חמישה בני משפחה אחת נספו בשריפה שפרצה בין השעה 4 ל-5 לפנות בוקר בבואנוס איירס. הנספים הם בני משפחת חבאז, בעלת 11 ילדים. אב המשפחה נפצע קשה, והאם נספתה בשריפה.

הנפטרים הם: האם סופיה כיבודי חבאז בת 49, הבת קמילה בת 16, אסתר בת 9, אורלי בת 8, ורפי בן 4. מצב הפצועים נכון לשעה האחרונה, מצבו של האב יצחק חבאז בן 55 - קריטי, יאיר, יחזקאל, משה, רחל, מאושפזים במצב בינוני, ואילו דוד שוחרר מבית החולים.

אם המשפחה נספתה בשריפה בזמן שחיפשה את הילדים שברחו למרפסת וניצלו. משרד הבריאות בעיר מסר כי הנשים היו האמא והבת בנות 16 ו-49. "אחד מהילדים נפטר בבית החולים ראמוס והשני בבית החולים פרננדס, השאר נספו במקום השריפה. כוחות הכיבוי סיפרו כי "נעשו מאמצים אדירים כדי להוציא אותם מהמצב הזה, אבל זה היה בלתי אפשרי בגלל כמות העשן שהם שאפו".

מתנדבים חרדים מארגון הצלה המקומי סייעו לכוחות החירום, אישה המתגוררת בבלוק שבו בבניין השרוף, בשם רומינה, אמרה לערוץ TN המקומי כי "פיצוץ נשמע עם שחר, נשמעו קריאות לעזרה, ראינו ילדים, היה הרבה עשן, ראיתי שני ילדים רוכנים החוצה על המרפסת".

שכן המתגורר בקומה הראשונה של הבניין שנפגע, אמר כי "בשעה 6 הם החלו לצלצל בפעמון ולדפוק על הדלתות כדי להוציא אותנו מהיחידות שלנו, חשבנו שזה תקיפה, לפני כמה חודשים תקפו את הבניין עם נשק חם אז לא פתחתי את הדלת", אמר. שכן אחר אמר: "הם הגיעו מיד, הפעולה של כל הכוחות הייתה ללא דופי, לפעמים מתלוננים, אבל הפעם זה היה ללא דופי".

לאחר השעה תשע בבוקר שעון מקומי, ראש העיר של בואנוס איירס, הוראסיו רודריגס לארטה, הגיע לאזור התקרית. "אני רוצה להביע את תנחומיי למשפחת המנוח, זה מצב מאוד קשה, מאוד קשה", אמר ראש העיר, שהוסיף: "אני רוצה להדגיש ולהודות למחויבות ולמסירות של צוותי החירום שלנו, הכבאים, הגנה אזרחית. עבדנו בתיאום עם ארגון הצלה של הקהילה היהודית".

בנוסף לשליחת נציגים למקום בו הלהבות פרצו, ארגון AMIA היהודי שמאגד את הקהילות היהודיות פרסמו הצהרה בחשבון הטוויטר שלהם. "בצער עמוק, אנו מביעים את תנחומינו ליקיריהם של האנשים שמתו בשריפה הנוראה הבוקר, בבניין ברחוב אקוודור. אנו מאחלים החלמה מהירה לפצועים בטרגדיה הזו שמצערת את החברה כולה", כתבו.

הרב אליהו המרה, נשיא ועד הקהילות היהודיות, הגיע למקום בזמן השריפה לאחר שקיבל דיווח על השריפה, ראשי הקהילות פועלים גם עכשיו במקום כדי לעזור למשפחות, ראשי הקהילות בקשר רציף עם הרשויות, "הקהילה היהודית המומה וכואבת, אנחנו מנסים ללמוד את גודל האירוע" אמר.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים'. שריפה פרצה הלילה (בין רביעי לחמישי) בבניין הממוקם באזור שדרות קורדובה ואקוודור בבואנוס איירס ארגנטינה, במקום פעלו מספר צוותי כיבוי, המחלצים פינו אנשים מהמרפסות. האירוע הטראגי הוביל למקום לוחמי אש רבים ושירותי בריאות החירום של העירייה, שפינו את האנשים המתגוררים באזור.

כאמור מהשריפה מתו חמישה בני משפחה חרדים, בהם שלושה ילדים, בעוד ש-29 נוספים, בהם ארבעה ילדים ואישה בהריון, הועברו למרכזי בריאות של האזור במצב קשה. כמו כן, שלושה שוטרים הועברו לבית החולים עקב שאיפת עשן, הם היו הראשונים שהגיעו למקום ולקחו חלק בפינוי התושבים.

בנוסף יותר מ-20 בני אדם פונו עקב שאיפת עשן רעיל שיצרה הלהבות. יותר מ-20 אמבולנסים הגיעו לזירה והובילו את הנפגעים למרכזי בריאות שונים באזור כדי לקבל את הטיפול הרפואי הדרוש.

ארגנטינה בואנוס איירס שריפה אסון משפחת חבאז משפחה חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד