י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הוראות חדשות

בדיקות PCR לשבים מחו"ל בעלי סימפטומים

החל ממחר כל מי ששב מחו"ל, עד 10 ימים מיום חזרתו לישראל, ומרגיש לא טוב, מתבקש להיבדק בבדיקת PCR. כך הודיע משרד הבריאות. בדיקת PCR ניתן לבצע במתחמי פיקוד העורף ובקופות החולים

בדיקת קורונה: אילוסטרציה
בדיקת קורונה: אילוסטרציה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

משרד הבריאות הודיע כי בדיקות PCR לחוזרי חו"ל עם סימפטומים, לאחר חזרתם ארצה - תתאפשר החל ממחר לכלל הציבור בכל גיל.

החל ממחר (שישי) כל מי ששב מחו"ל בכל גיל עד 10 ימים מיום חזרתו לישראל, ומרגיש לא טוב, מתבקש להיבדק בבדיקת PCR. בדיקת PCR ניתן לבצע במתחמי פיקוד העורף ובקופות החולים, עם הצגת אחד מהמסמכים הבאים: כרטיס טיסה. כרטיס הפלגה. אישור על תשלום אגרת יציאה מישראל (מעבר גבול יבשתי) - במהלך 20 הימים מרגע היציאה מישראל. בדיקת ה PCR לעומת בדיקת האנטיגן יכולה לאפשר זיהוי ווריאנטים חדשים שעשויים להיכנס לישראל מחו"ל. יצוין, כי הבדיקה הינה ללא עלות.

אם מקבלים תוצאה חיובית בבדיקת PCR - יש להישאר בבידוד, או להיכנס מייד לבידוד אם לא הייתם בבידוד קודם לכן. החלטה על העברה למלונית או לאשפוז מתבצעת על ידי נציג הקופה, בהתאם למצבו הרפואי והאישי של המטופל ולאחר קבלת הפנייה מקופת החולים. סיום הבידוד מותנה באישור רופא.

אופן ההגעה לבדיקה במתחמי הבדיקות של פיקוד העורף. חלק מהמתחמים פועלים במתכונת "היבדק וסע" (דרייב אין) וניתן להגיע אליהם רק עם רכב לביצוע הבדיקה (על הרכב להיות עם חלונות סגורים.) לחלק מהמתחמים יש להגיע באופן רגלי. אנשים שנדרשים לבידוד בשל חשיפה לחולה מאומת או תסמינים, צריכים לבצע את הבדיקה רק ברכב במתחמי "היבדק וסע". חלק מהמתחמים פועלים במתכונת "היבדק וסע" (דרייב אין) וניתן להגיע אליהם רק עם רכב לביצוע הבדיקה (על הרכב להיות עם חלונות סגורים.) לחלק מהמתחמים יש להגיע באופן רגלי. אנשים שנדרשים לבידוד בשל חשיפה לחולה מאומת או תסמינים, צריכים לבצע את הבדיקה רק ברכב במתחמי "היבדק וסע".

קורונה פיקוד העורף משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד