כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
לאחר מכתב ראש ישיבת גייטסהד

הגר"א דויטש במכתב חריף נגד ההסתדרות הציונית

בעקבות מכתבו של הגאון רבי אברהם גורביץ בעד ההסתדרות הציונית כתב היום ראש הישיבה הגר"א דויטש מכתב שם יוצא בחריפות נגד: "ההסתדרות הציונית ומוסדותיה נאסרו לבוא בקהל ד' ומי יכול להרהר אחר המסורה לנו מקדושי עליון"

הגר"א דויטש במכתב חריף נגד ההסתדרות הציונית
הגר"א דויטש והגר"א גורביץ צילום: באדיבות המצלם

במכתב חריף שמתפרסם היום (חמישי) בעיתון 'הפלס' של בני תורה, תוקף ראש הישיבה הגאון רבי אשר דויטש את סיעת "ארץ הקודש" בהסתדרות הציונית, שהוקמה לא מכבר ונתמכת על ידי עסקנים המזוהים עם 'דגל התורה'.

המכתב נכתב בעקבות מכתבו של הגאון רבי אברהם גורביץ, ראש ישיבת גייטסהד המתיר לראשונה באופן רשמי ופומבי את ההשתתפות במוסדות ההסתדרות הציונית על אף טאבו בן למעלה ממאה ועשרים שנה בו החרימה היהדות החרדית את ההסתדרות על כל שלוחותיה ומוסדותיה וזאת בהוראת גדולי הדור זצ"ל הגר"א וסרמן הרב מבריסק החזון איש הרב שך והסטייפלער, הגר"א קוטלר והגר"מ פיינשטיין וכל גדולי הדור שלא להשתתף ברעיון הציוני ולא להיות בכפיפה אחת עם התנועות הרפורמיות.

מכתבו של הגר"א גורביץ.

לפני כשנה וחצי לאחר שהוקמה סיעת ארץ הקודש בהסתדרות יצאה אגודת ישראל באמריקה במכתב מחאה המתנער מההכרה ברעיון הציוני וממתן לגיטימציה לתנועות הרפורמיות והקונסרבטיבים וכן יצאו ראש ישיבת ליקווד הגר"מ קוטלר ור"י נר ישראל בולטימור הגר"א פלדמן במכתבי מחאה

מכתב של אגודת ישראל באמריקה.

במכתב שכאמור התפרסם היום כותב ראש הישיבה הגר"א דויטש:

"הנה זה לפנים מישראל מאז שהוקמה התנועה הציונית וגרוריה שדגלה היה ככל העמים בית ישראל ואין לנו חלק עפ"ל, עמדו גדולי ישראל מצוקי ארץ ופסקו שההתחברות עמה היא איסור גמור, והזהירו כי רבה סכנתה באשר מטרתה היא להעביר רח"ל את כלל ישראל על דתם. ועל כן הורו לשעה ולדורות שאין להשתתף בה בשום פנים ואופן, ואין שום הוראת היתר על זה:.

"ומאז ועד היום הזה היה הדבר פשוט וברור לכל יראי ד' כי ארגון 'ההסתדרות הציונית' מוקצה הוא לכל חרד לדבר ד' ואין לנו שום דריסת רגל במוסדותיהם לשום צורך שהוא, וכפי שהורה כבר בדור האחרון מו"ר רבינו הגדול מרן האבי עזרי זצוק"ל".

"והנה לפני כשנתיים נבלה נעשתה בישראל, כאשר אנשים ריקים חדשים מקרוב באו שלא שימשו ולא ידעו דרכי רבותינו, קמו לפרוץ גדר שגדרו ראשונים ולהצטרף להסתדרות הציונית על ידי הקמת סיעה חרדית כביכול הידועה בשם 'ארץ הקודש'. ובעבור תאוות שליטה וממון גרמו לקעקע את יסודות חומות ההתבדלות בין ציבור היראים לבין הכופרים ופורקי העול, כאשר נתאחדו יחד עם כל המוסדות הלאומיים, וכן עם מהרסי היהדות כתות הרפורמים והקונסרבטיבים - אוי לנו שכך עלתה בימינו, וכך דרכו של יצה"ר היום אומר לו עשה כך וכו':.

"ועל מנת למשוך אחריהם את לב הציבור פרסמו כאילו כבר הוכשרה העת לכך בתקופתנו ומשום 'צורך שעה' ונשתנו העיתים ועוד פטפוטי מילי שאין בהם ממש, שכל מטרתם לקרר את האמבטי, ועלתה בידם למצוא מי שהסכימו לתת יד לפירצה זו, מי בפירוש ומי בהעלמת עין ה"י:.

"והנה האחרון הכביד אשר נודע בשער בת רבים כי ממשיכים להוסיף ולהרע, ולסחוף אחריהם גם מתוככי היהדות החרדית באירופה אשר בחוסר דעת וחוסר הבנה להסכנה הגדולה הזו, יצאו בתמיכה גלויה בהנ"ל".

את מכתבו מסיים: "אשר על כן הננו בזה להודיע דברים שבכל הדורות האחרונים היו פשוטים ובהירים לכל אשר יראת ד' בלבבו, כי ההסתדרות הציונית ומוסדותיה אסורים לבוא בקהל ד' בכל שם וגווני דאית להו, ואיסורם החמור של רבותינו גדולי הדור זיע"א במקומו עומד ללא שום שינוי, ומי יכול להרהר אחר המסורה לנו מקדושי עליון. וכבר יצאו גדולי התורה בארה"ב ובארה"ק במחאה גדולה על פרצה חמורה זו".

ההסתדרות הציונית העולמית הרב אשר דויטש הרב גורביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד