כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

השר בנט לש"ס: "אתם חילקתם את הארץ באוסלו"

חוק משאל העם להסכמי שלום, אושר בכנסת • במהלך הדיון השר נפתלי בנט תקף את ש"ס בשל חלקה בהסכמי אוסלו: "לא האמנתי שמפלגה שנשענת על התורה מפלגת את הארץ אז אל תטיפו לי"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

שר הכלכלה נפתלי בנט תקף את ש"ס בשל חלקה בהסכמי אוסלו. במהלך הדיון על הסכם משאל העם.

יו"ר הבית היהודי ושר הכלכלה נפתלי בנט, אמר הלילה במהלך הדיון על חוק משאל העם לחברי הכנסת של ש"ס: "אני שומע את אריה דרעי מטיף לי. על הגב שלכם חילקו את הארץ. לא האמנתי שמפלגה שנשענת על התורה מפלגת את הארץ אז אל תטיפו לי".

בהמשך פנה בנט לח"כ חיליק בר (העבודה) שאירגן אתמול בכנסת כנס של שדולת שתי המדינות ואמר לו: "תגיד לי, אתה השתגעת? דגל פלסטין בכנסת? נפלת על הראש? איפה הגאווה הלאומית? איזה מזל שמחוללי הציונות לא היו תבוסתנים כמוך".

רוב של 66 תומכים מול 45 מתנגדים וללא נמנעים, אישרה הכנסת את הצעת חוק יסוד: משאל העם שקובעת כי כל הסכם מדיני שיכלול החזרת שטחים - יעבור להכרעת הציבור.

על פי הצעת החוק - שעברה בקריאה ראשונה, אם תיאלץ ישראל למסור שטחים מתחומי הקו הירוק ומזרח ירושלים במקרה של חילופי אדמות, על הציבור יהיה להכריע אם הוא בעד או נגד המהלך במשאל עם מיוחד.

בדיון שהיה הלילה בכנסת בו הצביעה המליאה על הצעת החוק, התנצח ח"כ ג'מאל זחאלקה עם חברי הליכוד ביתנו. כשעלה לדוכן זעק זחאלקה לעברו של השר יובל שטייניץ: "אתה אויב השלום, היינו פה לפניך - ונהיה פה אחריך". בתגובה לדברים שחוללו סערה, ביקש רה"מ בנימין נתניהו את רשות הדיבור - ועלה לדוכן הנואמים.

נתניהו הגיב ואמר: "החלק הראשון של דבריך לא נכון, והחלק השני לא יהיה". בתגובה לדבריו זכה רה"מ למחיאות כפיים ואילו ח"כ זחאלקה מיהר להבהיר את דבריו: "התכוונתי שנהיה פה אחרי הגזענות".
נפתלי בנט ש''ס הסכמי אוסלו ארץ ישראל ימין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד