י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
קריאה לבלימת המימון

הדו"ח חשף: מורים של האו"ם קוראים לרצוח יהודים

ארה"ב ומדינות מערביות אחרות מתכנסות היום באו"ם כדי להבטיח מימון לאונר"א | הארגון שחשף את הדו"ח החמור קורא למדינות המממנות לחייב את אונר"א לעמוד בסטנדרטים ובמחויבות שהיא עצמה הגדירה

הדו"ח חשף: מורים של האו"ם קוראים לרצוח יהודים
אילוסטרציה צילום: unsplash

דוח שפרסם היום (חמישי) הארגון הבין-לאומי UN Watch חושף 20 מקרים חדשים שבהם מורים של אונר"א מסיתים לאלימות ואנטישמיות ברשתות החברתיות. על פי הדיווח שהביא עמיחי שטיין ב'כאן 11', הארגון קורא להפסיק לממן את מאות המורים של אונר"א ביהודה ושומרון, בלבנון ובירדן שמסיתים לרצח יהודים. זאת במקביל לכינוס שמתוכנן היום באו"ם, בהשתתפות ארצות הברית ומדינות מערביות אחרות, במטרה להבטיח מימון לאונר"א.

בחודשים האחרונים חשף UN Watch בסדרת דוחות כי יותר מ-120 מחנכים ואנשי צוות של אונר"א, סוכנות האו"ם המפעילה בתי ספר ושירותים חברתיים לפלסטינים, מסיתים לאלימות ואנטישמיות ברשתות החברתיות. הדוח שפרסם היום, תחת הכותרת "מורי השנאה של אונר"א", חושף 20 מקרים חדשים כאלה, שמפרים את כללי הסוכנות המתהדרת בפעילותה לקידום סובלנות ולמניעת אפליה, גזענות ואנטישמיות.

UN Watch הוא ארגון זכויות אדם שפועל מז'נבה ומפקח על פעילות האו"ם. הדוח החדש הוגש לשר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל, ולשגרירת ארצות הברית באיחוד לינדה תומס-גרינפילד, שממשלותיהן הן מהמממנות הראשיות של הסוכנות. גם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש וראש אונר"א פיליפ לצריני קיבלו לידיהם את הדוח לקראת הדיון היום באו"ם.

בדו"ח קורא הארגון למממנות המובילות של אונר"א - ארצות הברית, גרמניה, בריטניה והאיחוד האירופי - להבטיח כי אף חלק מהתרומות בסך 1.2 מיליארד דולרים שמיועדות לסוכנות - לא יממנו מורים שמסיתים לשנאה. הארגון אף קורא לחייב את אונר"א לעמוד בסטנדרטים ובמחויבות שהיא עצמה הגדירה.

או"ם אונר"א אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד