ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
דורשים פיצוי

הרופא תובע את בית החולים: "פוטרתי על רקע אנטישמי"

ההסתדרות הרפואית השוודית תובעת בית החולים, על רקע פיטורי רופא יהודי, שלטענתו פוטר בגלל יהדותו. ההסתדרות טוענת ל"הטרדה אנטישמית" שהובילה לפיטורין | באיגוד דורשים להכריז על הפיטורים כפסולים וכן פיצוי כספי לרופא שפוטר

שריפת דגל ישראל בשוודיה: אילוסטרציה
שריפת דגל ישראל בשוודיה: אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

ההסתדרות הרפואית השוודית תובעת את בית החולים האוניברסיטאי בקרולינסקה, בטענה לפיטורי רופא יהודי על רקע אנטישמי. בנובמבר אשתקד פוטר רופא יהודי מנוסה מתפקידו בבית החולים האוניברסיטאי קרולינסקה, הרופא טוען שהכל קרה בגלל בכך שהוא התלונן על אנטישמיות מצד אחד הרופאים הראשיים בבית החולים. עורך דינו של הרופא אמר בראיון ל-Läkartidningen כי פיטוריו של מרשו הם "נקמה" לאחר שהרופא התלונן למעסיקו, מאז הוא היה נתון לשורה ארוכה של מקרי נקמנות שנמשכן עד הפיטורים.

לטענת בית החולים היו בעיות של שיתוף פעולה ארוכות טווח בין הרופא לבית החולים האוניברסיטאי קרולינסקה, ולטענתם הרופא היהודי לא פעל על פי הנחיות שקיבל, וכי הוא התנגד באופן עקבי להחלטות ההנהלה. כעת הגישה ההסתדרות הרפואית השוודית תביעה לבית הדין לעבודה, בה היא דורשת להכריז על הפיטורים כפסולים, ולפיצוי כספי הן בגין אי תשלום שכר והן לפיצויים בגין הפיטורים השגויים.

בתביעה נכתב, כי "לא היה בסיס עובדתי לפיטורים". האיגוד ביקש לא אחת מבית החולים לפרט ולממש את הנסיבות שעליהן מתבססות הפיטורים, מבלי שייענו.

פיטורים שוודיה אנטישמיות בשבדיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד