י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
עבאס רץ ללפיד

כך סיכלה הודעת בנט את ייצוב הקואליציה

ח"כ ג'ידא רינאוי-זועבי נפגשה ביום שני עם ראש מועצת כפר קאסם כדי לסכם על כך שהיא תעבור לעבוד עבור קרן ישראלי-אמריקנית גדולה ותתפטר מהכנסת ואחריה היה אמור להתפטר גם מאזן גנאים - מה שהיה מייצב את הקואליציה, אך באותו זמן בנט הודיע על פיזור הכנסת וההצעה בוטלה

כך סיכלה הודעת בנט את ייצוב הקואליציה
יאיר לפיד ונפתלי בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בערבו של יום שני הודיעו נפתלי בנט ויאיר לפיד על ההחלטה ללכת לבחירות לאחר שהבינו כי אפסו הסיכויים לייצב את הקואליציה. אולם הערב (חמישי) נחשף כי דווקא היה סיכוי לייצב בכל זאת את הקואליציה, אך ההודעה על הליכה לבחירות סיכלה את המהלך.

לפי הדיווח של רביב דרוקר ב'חדשות 13', חברת הכנסת ג'ידא רינאוי-זועבי מ'מרצ' נפגשה עם ראש מועצת כפר קאסם, כדי לסכם על כך שהיא תעבור לעבוד עבור קרן ישראלית-אמריקנית גדולה, שעוסקת בפילנתרופיה וביחסי יהודים-ערבים, ובתמורה למינוי תתפטר מהכנסת.

מקורות מדווחים כי התוכנית הייתה שאחרי זועבי יתפטר גם מאזן גנאיים מרע"מ, שהוגדר גם הוא ח"כ סורר. הוא קיבל את ההצעה הבאה: מימון משכורת באמצעות התנועה האיסלאמית עד לריצה לבחירות המקומיות בסכנין; רע"מ תתמוך בו בבחירות הללו וגם תנכס לו הישגים נאים.

אלא שבמהלך הפגישה של זועבי, יצאה ההודעה של בנט על התפזרות הכנסת. מנסור עבאס, השר עיסאווי פריג' ונוספים רצו מהר ללשכת שר החוץ יאיר לפיד ואנשיו בבקשה ששר החוץ לפיד יעשה מעין "רוורס" בהודעה. הוסבר להם שאין אפשרות כזאת.

בעקבות כך, זועבי גילתה כי הקרן נסוגה בה מההצעה. היא ניסתה לברר לגבי הצעת עבודה נוספת אחרת שהוצעה לה דרך המיליארדר קובי ריכטר, שסידר לה משרה באיחוד האמירויות, כנראה באיזו מסגרת של איש העסקים מתי כוכבי. ביום שלישי ריכטר הודיע לה שהפגישה מבוטלת וזועבי הזועמת כתבה לו הודעה חריפה בסגנון "אתם השמאלנים משתמשים וזורקים". כך קרה שזועבי נשארה קירחת מכאן ומכאן בעקבות ההליכה לבחירות.

זועבי הגיבה לפרסום וטענה כי "רביב דרוקר הוא מפיץ פייק ניוז מקצועי. הוא ושאר שופרות מחנה 'רק לא ביבי' מנסים להדביק אליי. מצער אותי שבמקום שהמחנה הזה יעסוק בחשבון נפש של למה נכשל שוב ושוב מנסים להאשים את הערבייה התורנית בחזרתו של הימין".

ג'ידא רינאוי זועבי מאזן גנאים נפתלי בנט בחירות לכנסת ה-25 פיזור הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד