י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

שליח חב"ד חזר מאז'רביגאן עם שיר מסע • להאזנה

מאיר ברוק, לשעבר שליח חב"ד באזרבייג'אן, חזר לישראל עם שיר מסע לקברי צדיקים • "שלג וחשוך, אי שם באוקראינה, קר בעצמות והדרך ארוכה" • האזינו ל'מסע'

שליח חב"ד חזר מאז'רביגאן עם שיר מסע • להאזנה

מאיר ברוק, לשעבר שליח חב"ד באזרבייג'אן, מתגורר כעת בישראל. בשנים האחרונות התמקד במה שעניין אותו תמיד, וכעת גם אפשרי: יצירה יהודית.

בעבר הפיק אלבום מרתק, שזכה להדים רבים ולהתעניינות בינלאומית – אלבום שריכז ילדים יהודיים למקהלה מיוחדת וססגונית.



בשיר הראשון שהוא מפרסם: 'נוסע', מתאר ברוק את חוויותיו המרגשות מהנסיעה לציון הצדיק באוקראינה. "שלג וחשוך, אי שם באוקראינה, קר בעצמות והדרך ארוכה, מישה הנהג מגביר את החימום והנשמה שלי בוכה, הלב כבר לא אטום".

ברוק מתאר בערגה וגעגועים את המהפך הנפשי שעובר על אדם בעת השהייה ליד ציון הצדיק, את הזיכוך והטיהור שמוציא משם את האדם "מישהו לגמרי אחר". סגנון המוזיקה שלו משלב ישראליות עם יהדות, הוא חוצב טקסט ישראלי באמצעות רעיון ומסר יהודי. אלבום הבכורה שלו "מספר" סיפורים אישיים מעולם של יהדות בשפה עכשווית. מוזיקאי מוערך בישראל כבר הגדיר את המיזם של ברוק כ״אוצרות יהודיים בסגנון רוק ישראלי״...

את 'נוסע', כתב, הלחין ועיבד ברוק בעצמו, הוא אף הקליט אותו באולפן שבביתו באלעד.

אחד עשר שירים נוספים שכתב נמצאים בשלבי עיבוד והקלטה שונים שיגיעו לבסוף לכדי אלבום מגוון ומעורר עניין. "אפשר לעשות המון באמצעות המוזיקה", אומר מאיר ברוק, "הקב"ה נתן לי את הכלים והוא מצפה שלא אבזבז אותם. אני משתדל לגעת באמצעותם בכל יהודי, לרגש אותו, להפעיל בו את הניצוץ ולקרב אותו לאבינו שבשמים".
מסע אוקראינה חב''ד שיר מוזיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד