ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
סוף לסאגה המשפטית

קריסת הבניין במיאמי: משפחות הקורבנות הגיעו להסדר של 1.02 מיליארד דולר

שופט נתן אישור סופי להסדר של מעל מיליארד דולר עבור קורבנות קריסת בניין על חוף הים בפלורידה בשנה שעברה | קריסה שהביאה למותם של 98 בני אדם, ביניהם מעל 30 יהודים | אחד מכשלונות הבנייה הקטלניים ביותר בהיסטוריה של ארה"ב

קריסת הבניין במיאמי: משפחות הקורבנות הגיעו להסדר של 1.02 מיליארד דולר
זירת האסון במיאמי צילום: NIST

קריסת הבניין בפלורידה שגבתה את חייהם של 98 בני אדם, בהם יהודים רבים, הגיעה לשלב הפיצויים הסופי של הפיצויים, מעל מיליארד דולרים ישולמו למשפחות בין ההרוגים הרבים היו כ-30 יהודים שנקברו תחת ההריסות וחולצו לאחר ימים ארוכים של פעולות חילוץ.

החלטתו של השופט מייקל הנצמן הגיעה יום לפני יום השנה לאסון הנורא בסרפסייד מיאמי, השופט שיבח את עשרות עורכי הדין המעורבים על כך שהם מנעו מה שיכול היה להיות שנים של סחבת משפטית ללא תוצאה שמניחה את הדעת. "זה לעולם לא יספיק כדי לפצות אותם על האובדן הטרגי שהם ספגו", אמר השופט. "ההסדר הזה הוא הטוב ביותר שאנחנו יכולים לעשות. זו תוצאה יוצאת דופן. זה יוצא דופן".

עיקר הסכום הכולל של 1.02 מיליארד דולר יעבור לאנשים שאיבדו בני משפחה בהתמוטטות הבניין בן 12 הקומות. "אף נפגע לא הגיש התנגדות להסדר או החליט לבטל את הסכמתו", אמר כונס הנכסים מטעם בית המשפט מיכאל גולדברג. כמה אנשים שאיבדו בני משפחה או רכוש אמרו ביום חמישי בבית המשפט שהם אסירי תודה על הסיום המהיר כל כך לחוויה נוראית.

הכסף מגיע מכמה מקורות, כולל חברות ביטוח, חברות הנדסה ובית משותף יוקרתי שבנייתו בסמוך לבניין שקרס, גרמה לנזק של מגדלי הדירות. כזכור הבניין התמוטט ב-24 ליוני 2021 באישון ליל והביא למותם של 98 בני אדם, בהם יהודים רבים. צוותי חילוץ כולל מישראל, חיפשו בין ההריסות במשך יותר מחודש כדי למצוא את הקורבנות או לזהות את שרידי הקורבנות.

פיצויים אסון במיאמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד