י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המציאות שונה

תחזית האימים של החוקרים: השיא עדיין לפנינו

חוקרים באוניברסיטה העברית מעריכים כי גל הקורונה הנוכחי והשישי במניין רחוק מסיום. ובעצם ללא צעדים והגבלות הוא עשוי להימשך עוד זמן רב ולשבור שיאים קודמים בנוסף | נתוני משרד הבריאות היומיים לא משקפים את המציאות

תחזית האימים של החוקרים: השיא עדיין לפנינו
אילוסטרציה צילום: pexels

בישראל ממשיכים לאמת מידי יום אלפי חולי קורונה והגבלות כלשהן עדיין לא נראות באופק. גם בתי החולים מתמלאים במאושפזים ברובם מעל גיל 60 שמתמודדים עם הזן החדש של האומיקרון BA5 בצורה סבוכה יותר.

זה נראה כמו גל שישי ואנחנו כנראה בגל שישי של קורונה שקצהו עדיין לא נראה באופק, שכן תרופה ניצחת שניתנת לכל עדיין אין וגם תמריץ לחיסון חמישי גם איננו.

ב'כאן 11', דווח אמש כי חוקרי האוניברסיטה העברית מעריכים כי בעוד שבועיים מספר החולים במצב קשה יעמוד על כ-500 חולים. לדברי אותם חוקרים, נתוני הבדיקות שהגיעו השבוע במשך יומיים ברציפות למעל עשרת אלפים חולים מאומתים, עדיין לא משקפים את התחלואה האמיתית, שכן אנחנו בעידן אחר שבו ישנם בדיקות פרטיות כדוגמת האנטיגן שאינם מדווחים למשרד הבריאות על התוצאה, ויש את אלו שאינם נבדקים.

לפי הערכת חוקרי האוניברסיטה העברית, מאומתים מידי יום בישראל כ-30 אלף איש. למעט המלצה לעטות מסכות בחללים סגורים, אין שום הגבלות התקהלות או הגבלות אחרות כלשהן, מה שלא ראינו בגלים קודמים בממשלת נתניהו שנהגה זהירות יתר עם הנגיף, לעומת הממשלה הנוכחית שמכילה יותר את הנגיף כעוד מחלה שגרתית.

נזכיר את נתוני משרד הבריאות אתמול כי ביום רביעי אובחנו 9,663 בני אדם כחיוביים לנגיף הקורונה. נכון לאתמול מספר החולים שבמצב קשה עומד על 214 חולים ומקדם ההדבקה עומד על 1.27.

בדיקת קורונה חולי קורונה האוניברסיטה העברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד