י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מהי האסטרטגיה של לפיד?

זהו המתכון: כך ינצח נתניהו את הבחירות

האם הכרעת הבחירות הן בידיים של בן גביר ומנסור עבאס? או דווקא בידי נתניהו ולפיד? • רוני רימון, יועץ אסטרטגי ופוליטי מצביע על הכף שתכריע את עתיד הבחירות החמישיות ובתקווה האחרונות לפחות לארבע השנים הקרובות

זהו המתכון: כך ינצח נתניהו את הבחירות
בנימין נתניהו צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ריח בחירות ממלא את האוויר, ואם לא תקום ממשלה חלופית בחודשים הקרובים, כולנו עתידים להתחיל את השנה העברית החדשה סביב השאלה איזה פתק נשים הפעם בקלפי. אריה אלדד ורוני בר און שוחחו ברדיו 103FM עם היועץ הפוליטי האסטרטגי, רוני רימון, שהתייחס לשאלה מה מסתתר מאחורי האסטרטגיה של יאיר לפיד שטוען כי איתמר בן גביר הוא האיש הכי חזק באופוזיציה.

בראש ובראשונה ביקש רימון להתייחס למצב הסקרים, וטען כי כול המעורבים בדבר מרגישים כיצד 'הפלסטלינה מתקשה' כדבריו, וזה המצב שצפוי להיות עד אחרי הבחירות. "משהו כמו 58-59 מנדטים לנתניהו ו־54-55 מנדטים לגוש האחר. אנחנו נחזור לאותה הנקודה, אבל התפקיד של יאיר לפיד הוא שהוא רוצה להעביר מנדטים מצד ימין לצד שלו, הוא רוצה להביא אנשים שהם 'ימין רך', ולא רוצים את נתניהו נוכח החיבור שלו עם בן גביר. ולכן הוא אומר המחנה השני הוא קיצוני, ואצלם אין את בלגן בן גביר וחבורתו. הבעיה שלנו במערכות בחירות היא שהפוליטיקאים במקום לעשות מערכת בחירות נכונה הם עושים התנצחות".

כשנשאל מה היה מציע לבנימין נתניהו לעשות אמר כי הוא צריך לעבוד רק על העלאת אחוזי ההצבעה בערים שנחשבות תומכות בליכוד. "באופן מסורתי, ואני יכול להראות את זה מערכת בחירות אחר מערכת בחירות, בערים ה'ליכודיות' אחוז ההצבעה נמוך יותר מהממוצע הארצי. פה הליכוד נכשל פעם אחר פעם", טוען רימון.

בהמשך ביקש היועץ הפוליטי להתייחס לשיטת הבחירות בארץ, ואמר: "אם היו משנים את שיטת הבחירות אני הייתי רוצה שיטת בחירות נשיאותית - שלראש הממשלה יהיו סמכויות כמו לנשיא ארצות הברית, ושהבחירות יהיו פעם בארבע שנים ובתאריך ידוע. לפי דעתי זה ישפר מאוד את מצב המשילות במדינת ישראל".

רוני רימון רדיו 103 FM בחירות לכנסת ה-25 בנימין נתניהו יאיר לפיד איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד