י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
החלום הצבאי של עבדאללה

מלך ירדן תומך במעורבות הרוסית בסוריה: "דבר טוב"

עבדאללה מלך ירדן אמר שהנוכחות הרוסית בסוריה היא "דבר טוב", וחזר על קביעות קודמות לפיהן ההתערבות הצבאית של מוסקבה במדינה לפני שבע שנים הביאה יציבות אזורית | ירדן תמכה בהתערבות הרוסית ב-2015 שהעצימה את משטרו של בשאר אל אסד

מלך ירדן תומך במעורבות הרוסית בסוריה: "דבר טוב"
מלך ירדן עבדאללה צילום: חיים צח, לע"מ

מלך ירדן מכנה את נוכחותה של רוסיה בסוריה "דבר טוב". בריאיון לתקשורת האמריקאית הוא אמר כי הנוכחות של הרוסים בסוריה זה דבר טוב. "הם היו מקור ליציבות", אמר המלך עבדאללה בראיון ל-CNBC. ירדן היא אחת המדינות המקבלות הגדולות ביותר של סיוע אמריקאי, היא תמכה בהתערבות הרוסית ב-2015 שהעצימה את משטרו של בשאר אל אסד .

באוגוסט אשתקד פגש המלך עבדאללה את הנשיא ולדימיר פוטין ליד מוסקבה ושיבח את תרומתה של רוסיה ליציבות בסוריה. מנגד, גורמים ירדנים אמרו בחודש שעבר כי יחידות ומיליציות של צבא סוריה הנתמכות על ידי איראן עומדות מאחורי עלייה חדה בהברחות סמים בגבול לירדן ולכיוון המפרץ. זו הייתה הפעם הראשונה שהממלכה עירבה בפומבי את איראן בסחר בסמים.

"מאז שהסכסוך באוקראינה התחיל, יש פחות נוכחות רוסית בסוריה", אמר המלך עבדאללה ל-NBC. "כתוצאה מכך, היו לנו יותר בעיות עם מיליציות משותפות שיצרו בעיות בגבולות שלנו, הברחת סמים והברחת נשק. דאעש קיים", אמר. "מנקודת המבט הירדנית, רוסיה היו תמצית של רוגע".

המלך עבדאללה אמר שהוא גם מעדיף יותר שיתוף פעולה צבאי ערבי. "אני אהיה אחד האנשים הראשונים שיתמכו בנאט"ו במזרח התיכון", אמר. "הצהרת המשימה צריכה להיות מאוד מאוד ברורה. אחרת, זה מבלבל את כולם", אמר.

עבדאללה לא תיאר את ההרכב של ברית נאט"ו אזורית, רק אמר כי "ירדן כבר עשרות שנים משתתפת כמדינה פעילה בנאט"ו ונלחמת כתף אל כתף עם חיילי הברית, הייתי שמח לראות עוד מדינות נכנסות, אני אהיה אחד האנשים הראשונים שיתמכו בנאט"ו של המזרח התיכון".

ירדן עבדאללה נאט''ו סוריה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד