י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"ביחד נגד הטרור"

בכיר טורקי: "דאעש הרגו יותר מוסלמים מאחרים"

בכיר טורקי אמר בראיון כי לעתים קרובות מתעלמים מכך שטרוריסטים של דאעש מחסלים בעיקר אנשים מאמונתם או מהקהילה שלהם, כל המדינות צריכות להתאחד במאבק בטרור. "למרות שרוב הקורבנות של דאעש הם מוסלמים, אנשים בחלקים אחרים בעולם אינם מבינים את העובדה הזו"

בכיר טורקי: "דאעש הרגו יותר מוסלמים מאחרים"
אקיף צ'אטאי קיליס צילום: צילום מסך

בכיר טורקי אמר לסוכנות הידיעות של האמירויות (WAM), "לעתים קרובות מתעלמים מכך שטרוריסטים של דאעש מחסלים בעיקר אנשים מאמונתם או מהקהילה שלהם, ולכן כולם צריכים להתאחד במאבק בטרור". עוד אמר "באזור שלנו, חשוב להיות ביחד נגד הטרור. יש את דאעש ששלטון הטרור שלו זורע הרס בעולם ובעיקר מוסלמים איבדו את חייהם בהתקפות שלהם", כך אמר אקיף צ'אטאי קיליס, יו"ר ועדת החוץ של האספה הלאומית הגדולה של טורקיה, שנמצא בביקור רשמי באיחוד האמירויות.

בראיון הוא הוסיף כי למרות שרוב הקורבנות של דאעש הם מוסלמים, "אנשים בחלקים אחרים בעולם אינם מבינים את העובדה הזו". עוד אמר, כי "ביצת הטרור מוזנת לא רק מאזור אחד, אנחנו צריכים להילחם נגד זה ביחד וצריכה להיות הבנה פה אחד במאבק בטרור".

הוא טען שחלק מהאנשים מתנגדים לפעילות נגד טרור שאינה מאיימת על האינטרסים שלהם. "זה לא מקובל". הבכיר הדגיש כי "עלינו לעמוד יחד ולהראות לעולם שהתיוג של טרור בשם דת אינו מקובל ושגוי".

חבר הפרלמנט הבכיר הביע את אי הסכמתו החריפה עם חיבור דאעש לאיסלאם. "לא ניתן להשתמש בשם האסלאם בקשר לכל סוג של טרור או פעילות טרור או כל סוג של הרג של חפים מפשע. זה לא מקובל, וזו לא אמונתנו וזה משהו שאנחנו אומרים לעולם, עלינו להציב חזית מאוחדת. לכן, חשוב לקיים יחסים טובים וחזקים עם אחינו ואחיותינו באיחוד האמירויות הערביות. וזה חלק אחד מזה, זאת הסיבה שאנחנו כאן".

דאעש טורקיה איחוד האמירויות מוסלמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד