כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הילדה לא הגיעה לבית הספר? המורה תתקשר

"ההסדר המוצע נועד להגן על חייהם, שלומם וביטחונם של ילדים" • "האחריות היא קודם כל של ההורים, ואנו רוצים רק לייצר מנגנון גיבוי, מערכת שתמנע את האסונות"

גן ילדים. צילום אילוסטרציה: פלאש90
גן ילדים. צילום אילוסטרציה: פלאש90

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק חובת התקשרות להורים והודעה על אי-הגעת ילד למוסד חינוך או למעון יום של הח"כים לוי-אבוקסיס ויו"ר הקואליציה ח"כ יריב לוין.

בדברי ההסבר להצעת החוק, נכתב: "חוק חינוך ממלכתי, וחוק הפיקוח על מעונות, אינם קובעים הוראות לעניין התקשרות אל הורי הילדים אם אלה לא הגיעו למוסד החינוך או למעון. דיווח כמוצע בהצעת חוק זו יתרום לזיהוי משברים ומצוקה של ילדים בשל בעיות אישיות או משפחתיות ולטיפול בהם, ועשוי לסייע בהצלת חיים במקרים של שכחת ילדים במקום המסכן את חייהם, כגון כלי רכב, או במקרים של פגיעה בהם על ידי אדם אחר.

"לפיכך, מוצע להסמיך את שר החינוך ואת שר הכלכלה, כל אחד מהם לעניין המוסדות שהוא ממונה על החוקים הנוגעים להם, להתקין תקנות בעניין חובת מוסד החינוך או מעון היום ליצור קשר עם ההורים כדי להודיע להם על אי־הגעתו של ילדם לאותו מוסד. ההסדר המוצע נועד להגן על חייהם, שלומם וביטחונם של ילדים".

הוועדה לזכויות הילד, אישרה היום לקריאה ראשונה, את הצעת החוק. יו"ר הוועדה, לוי-אבקסיס, הדגישה כי לחוק יש תמיכה רבה מצד ועדת השרים ומעונות היום, כיוון שזו תמנע שכחת ילדים ברכב או מקרי שוטטות וחטיפות, ו"תיצור רשת ביטחון שתספק הגנה נוספת מעבר זו של ההורים", והתחייבה להסדיר את העניינים המנהליים לקראת הקריאות השנייה והשלישית.

ח"כ לוין תיאר כי הצעת החוק הוגשה עוד בקדנציה הקודמת, ואם היו נענים לה הרי שהטרגדיות האחרונות היו נחסכות, והציע לא לחכות למקרים נוספים כדי לראות את חשיבות החוק. בנוסף, ציין כי "האחריות היא קודם כל של ההורים, ואנו רוצים רק לייצר מנגנון גיבוי, מערכת שתמנע את האסונות".

סגן שר החינוך, ח"כ אבי וורצמן, הצטרף אף הוא להצעת החוק "הטובה לילדי ישראל", וקרא למציאת "מנגנון הולם לשותפות של הצוות החינוכי על האחריות של ההורים על הילדים". ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) אמר כי בגלל תופעת שכחת הילדים במכונית - יש "לדפוק על השולחן", לחוקק באופן פרטי ולא להמתין לחקיקה ממשלתית.

לדברי נציגת ארגון "בטרם", המרכז הלאומי לבריאות ובטיחות ילדים, ארבעה ילדים קיפחו את חייהם ברכב בחודש האחרון וכי משנת 2008 היו 100 מקרים של שכחת ילדים, רובם ברכב פרטי, ומתוכם 8מקרי מוות.

21 ח"כים תמכו בהצעה בקריאה ראשונה ולא היו מתנגדים. ההצעה תוחזר לוועדה לזכויות הילד, להכנתה לקריאות השנייה והשלישית.
כנסת גן הורים ביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד