כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

מיהו המרגל משמואל הנביא? • השכנים מספרים

ברחוב הירושלמי המומים ממעצרו של איש 'נטורי קרתא' שנחשד בריגול • שכניו מתארים אדם בודד ומסתגר • חברו יוסל קרויזר: "מעט מאוד חברים, בקושי מדבר עם הסביבה"

צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי
צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי



ברחוב הירושלמי המומים ממעצרו של החרדי בן 47, חבר בקבוצת 'נטורי קרתא', נגדו הוגש היום (ה') כתב אישום בגין כך שקיים קשרים עם נציגויות אירניות בעולם במטרה להעביר אליהן מידע.

יוסל' קרויזר, תושב שכונת גאולה, שמתפלל בבית מדרש 'תורה ויראה', השייך לקהילה בה חבר הנאשם, אמר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "אף אחד מאיתנו לא ידע את סיבת המעצר, גם ששמענו שרוצים להאשים אותו בהאשמות ביטחוניות, חשבנו שהכל בדיחה אחת גדולה והוא ישוחרר תוך כמה ימים. היום, היינו בהלם גדול".

קהילת "תורה ויראה" מתנגדת לשיתוף פעולה עם העולם הערבי ועם הפלסטינים נגד ישראל, למרות שגם הם מתנגדים למדינת ישראל ולציונות ומייחלים לשלטון זר בארץ.

החשוד, תושב שכונת שמואל הנביא, מתפלל בשבתות ובחגים בבית המדרש במאה שערים. ילדיו לומדים בתלמוד התורה של הקהילה.

עוד בנושא:
חצה את הקווים • איש נטורי קרתא מואשם בניסיון ריגול לאיראן

מחוץ לביתו מתגודדים מאז שעות הבוקר עיתונאים רבים. משפחתו מסתגרת בביתה, מסרבת לדבר עם כלי התקשורת. אחד מבניו אמר: "אנחנו לא רוצים לדבר איתכם. תלכו מכאן. לא רוצים להגיד אפילו מילה אחת".

"זה אדם עם מעט מאד חברים, בקושי מדבר עם הסביבה", אומר קרויזר, "לא יודע עד כמה הוא קשור לנטורי קרתא. הוא בעיקר נגד הציונים ושונא את הציונות כנראה מתוך שיגעון. בהתחלה חשבנו שהוא עצור בגלל קמפיין החרד"קים, מאוחר יותר התברר שמייחסים לו עבירות ביטחוניות אבל חשבנו שזו בדיחה. אולי אשתו שמחה על כך שהוא נעצר כי הוא לא אדם קל".

קרויזר סיפר כי פגש לאחרונה, כמה ימים לאחר המעצר, את בנו של החשוד, "הוא לא ידע הרבה. אצל כולם זה היה שוק אחד גדול". בשכונת מאה שערים תלו בימים האחרונים מודעות הקוראות להתפלל לשחרור. "בקשו רחמים מרובים עבור האברך... שזה למעלה משבוע ימים שנחטף באישון ליל ע"י השודדים הציונים ימ"ש ועד כתיבת שורות אלו עדיין נימוק במרתפי הכלא הנאציוני"
מרגל מאה שערים תגובת התושבים ממעט לדבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד