י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אבטחו את המקום

תוניסיה: דקר שני שוטרים מחוץ לבית הכנסת

שני שוטרים השומרים על בית הכנסת הגדול של תוניס נפצעו באורח קל במהלך תקיפה ביום חמישי בלילה על ידי אדם שנכלא בעבר בשל פרשת טרור. החשוד תקף את השוטרים שהיו במקום ושמרו על בית הכנסת הגדול של תוניס במרכז העיר

בית כנסת בטוניס: אילוסטרציה
בית כנסת בטוניס: אילוסטרציה

מחבל תקף עם סכין שני שוטרים ששמרו ביום חמישי בלילה בבית כנסת במרכז בירת תוניסיה, כך מסר ביום שישי משרד הפנים המקומי. האיש נכלא בעבר בגלל טרור ושוחרר ב-2021, כך נמסר ממשרד הפנים, לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP. לא דווח האם מישהו היה בבית הכנסת באותה עת. דובר משרד הפנים אמר כי חקירה מתנהלת, אחד מאנשי כוחות הביטחון נפצע ביד והשני נפצע בכתף. התוקף נמלט מהמקום, אך בהמשך נתפס עם הסכין שבאמצעותה תקף את השוטרים. היום במהלך מסיבת עיתונאים, התייחסה דוברת משרד הפנים, פדילה ח'ליפי, לתקרית כ"פעולת טרור" וכי האירוע נחקר. לא נמסרה זהותו של התוקף.

לפני עצמאותה מצרפת ב-1956, בתוניסיה חיו למעלה מ-100,000 יהודים, אך מספרם מאז ירד לכאלף. מאז המהפכה שהפילה את הדיקטטור זין אל עבידין בן עלי ב-2011, נרשמו במדינה מספר פיגועים ג'יהאדיסטים שהרגו עשרות אנשים. ניסיון הפיגוע האחרון מגיע כשהמדינה נמצאת במשבר כלכלי ופוליטי עמוק.

יהדות תוניסיה היא קהילה יהודית המאופיינת בשורשים הטרוגניים, כולל חלקים שמקורותיהם קדומים מאוד, עוד בטרם היות האימפריה הרומית, לפני כ-3,200 שנה. קהילת יהודי ג'רבה נחשבת לאחת מהקהילות היהודיות הקדומות בעולם, בה חיו אנשי מופת והנהגה תורנית וציונית, אנשי אמונה וענקי רוח, שענוותם הייתה נר לרגליהם. קהילת ג'רבה כונתה בשם – "ירושלים של אפריקה", ויש המייחסים את ג'רבה, לתקופת שלטון שלמה המלך ולאחר חורבן בית ראשון.

טוניס פיגוע דקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד