ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"להיות זהיר בכבוד הציון הקדוש"

גדולי רבני ברסלב בקריאת קודש על קיבוץ ראש השנה באומן

הרבנים גדולי זקני ברסלב ב'קריאת קודש' למען התקבצות בימי ראש השנה על ציון רבי נחמן באומן: "עצרות תפילה וזעקה גדולה בער"ח, תפילות מידי יום ביומו, לקבל על עצמו להיות זהיר ביותר בכבוד הציון הקדוש" • הוכרזו ימי תפילה מרכזיים בחסידות בארה"ב ביום ראשון, ובירושלים ביום שני ליל ער"ח תמוז | המכתב המלא 

גדולי רבני ברסלב בקריאת קודש על קיבוץ ראש השנה באומן
גדולי מנהיגי ברסלב צילום: באדיבות המצלם

קריאת קודש מאת הרבנים גדולי זקני אנ"ש של חסידות ברסלב למען התקבצות החסידים בימי ראש השנה על ציון רבי נחמן מברסלב לאור המלחמה באוקראינה: "עצרות תפילה וזעקה גדולה בער"ח סיון, תפילות מידי יום ביומו, לקבל על עצמו להיות זהיר ביותר בכבוד הציון הקדוש.

כלל אנשי חסידי ברסלב עוקבים בדאגה אחר מרחץ הדמים הקשה המתרחש על אדמת אוקראינה ומתפללים לסיומה של המלחמה הקשה המאמללת רבבות בני אדם השרויים באימה ופחד, כמובן מעוררת המלחמה חששות כבידות לגבי אפשרות הנסיעה לקיבוץ ראש השנה באומן בשנה זו.

במכתב הנושא את הכותרת "עורו ישנים מתרדמתכם", עליו חתומים הרבנים גדולי זקני ברסלב הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטר, הגה"צ רבי שמואל משה קרמר והגה"צ רבי שמעון ישראל שפירא, לאחר דברים בגודל מעלת ההתקבצות באומן בצלו של רבינו הקדוש מוהר"ן מברסלב בימי ראש השנה ועל המלחמה העיקשת של הסט"א נגד דבר גדול זה, קבעו הרבנים עצרות תפילה בער"ח תמוז הבעל"ט "על כן נקרא בזה אל אנשי שלומנו היקרים האמונים עלי תולע, להתכנס כאיש אחד בלב אחד, בכל ריכוזי אנ"ש בארה"ק ובעולם לעצרות תפילה וזעקה גדולה בבתי המדרשות דאנ"ש ובכוללים והישיבות, וכן תשב"ר בבית תלמודם (ונשים צדקניות בבתיהן), ביום ערב ראש-חודש תמוז להריע על הצרה הגדולה הזאת".

בהמשך מוסיפים הרבנים על התפילה מידי יום ביומו "ועל זאת יתפלל כל חסיד לעת מצוא, מדי יום ביומו, על הכלל ועל הפרט, שיזכו להיות אצלו על ראש השנה, באין פוצה פה ומצפצף".

עוד מעוררים הרבנים על כך שזו השנה השלישית שמתגברים הקשיים על הנסיעה הקדושה "וכמו כן כאשר זו השנה השלישית שמתגברים הקלי' למנוע מאנ"ש את ההשתטחות על ציונו הקדוש קוה"ק, סימנא מילתא היא משמיא להתעורר לעומתם בעניין זה".

הרבנים קובעים כי מוטל על כל אחד ואחד להיזהר בכבוד הציון הקדוש באומן "ומה נאה ויאה לאנ"ש באי היכל חדר בחדר, להשתדל כל אחד ואחד לקבל על עצמו להיות זהיר ביותר בכבוד הציון הקדוש, בפרט בשמירת הדיבור".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בהנחייתם של הרבנים גדולי זקני ברסלב נערכים בחסידות לעצרת תפילה וזעקה מרכזי שיתקיים בבית המדרש הגדול של ברסלב בירושלים ה'שול' שבשכונת מאה שערים, ביום שני הקרוב, בשעה 18:30 אחה"צ, בהשתתפות בחורי ואברכי אנ"ש, כאשר כלל הישיבות של חסידי ברסלב משנים את סדר היום בישיבות בכדי להשתתף בעצרת. כך גם בארה"ב נערכים חסידי ברסלב לערוך עצרת מרכזית שתתקיים באולם מרווח.

אומן ברסלב מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד