כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בזכות טלפון כשר: חמישה אברכים חולצו מנחל כנפן

אברכים מבית שמש יצאו למסלול על פי הדרכה בעל-פה • בשל חוסר היערכות טעו בדרך, ורק סוללה אחת שרדה - במכשיר סלולרי כשר • החמישה חולצו כשהם מיובשים

צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי
צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי



חמישה חרדים מבית שמש, ששכרו דירה בערד לימי בין הזמנים, יצאו לטיול קצר של אחר צהריים. את המסלול תכננו על פי הדרכה שקיבלו ממורה דרך מהקהילה: מהמנחת של ערד לנחל אבוב.

המידע שקיבלו כלל רק הסברי צבע: תלכו "ירוק כחול שחור" ולא מעבר לזה. בטעות, פנו חברי הקבוצה לשביל המסומן "ירוק שחור" ומצאו עצמם כעשרה ק"מ דרום מזר, בחושך מוחלט. זאת לאחר שפנו דרומה במקום מזרחה.

כאשר הבחינו בטעותם, פתחו בסבב טלפונים אל חברים, שהגיעו למסקנה נכונה על פי האינטרנט, כי החמישה נמצאים כנראה בנחל חימר. בעקבות ההדרכה שקיבלו, המשיכו החמישה בכיוון הכביש, ועלו על דרך העפר הרחבה המובילה למפעל הסיד - שם התמקמו בנקודה בה הייתה להם קליטה סלולרית.

בינתיים המכשירים הניידים של המטיילים שבקו חיים, מאחר והם השתמשו בהם כפנסים. אולם טלפון אחד, כשר דווקא - שרד. באמצעותו התקשרו למשטרה.

מעט לאחר חצות, הועברה הקריאה ליחידת החילוץ ערד, ולאחר תיחקור קצר, הבינו ביחידה כי המטיילים נמצאים בנחל כנפן, ויצאו אליהם.

האברכים, בני 24-30, היו מיובשים קלות - משום שנותרו ללא מים וכשהם לבושים שחור. חברי יחידת החילוץ הביאו להם מים לשתות - וחילצו אותם.

אורי קוצר, מפקד יחידת החילוץ ערד, שהשתתף בחילוץ, אמר ל'בחדרי חרדים', כי חבל שהמטיילים לא פנו מיידית למשטרה, וביזבזו זמן וסוללות. "אין שום סיבה להתבייש להתקשר למשטרה ולדווח כי איבדו את הדרך", אומר אורי. "אנחנו לא גובים שכר, לא נוזפים או מעירים למטיילים. המשטרה שלנו היא אחת, להציל חיים".

הוא מוסיף ומזכיר כי מומלץ תמיד למסור כמה מספרי טלפון לחברים ליתר ביטחון, וכן -במידה ואיבדתם את הדרך - להישאר תמיד במקום עם קליטה, עד לחילוץ. בנושא השתייה, מומלץ להצטייד בארבעה עד שישה ליטרים לאדם למסלול ליום, אך בימים חמים מאוד מומלץ לא לטייל כלל.
חילוץ טיול חרדים התיבשות יחידת החילוץ ערד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד