י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
תגובה חיסונית גבוהה

חברת פייזר: החיסון החדש מותאם לאומיקרון

חברת פייזר הודיעה כי חיסון נגד קורונה המותאם לאומיקרון, מראה תגובה חיסונית גבוהה. החיסונים הניתנים כיום עדיין מציעים הגנה חזקה מפני קורונה, במיוחד לאנשים שקיבלו שלוש מנות, אבל החיסונים האלה מכוונים לזן הקורונה המקורי ויעילותם נגד האומיקרון פחותה, עכשיו חברת פייזר הכריזה כי החיסון החדש מתאים לאומיקרון

חיסון: אילוסטרציה
חיסון: אילוסטרציה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

פייזר הודיעה ביום שבת כי החיסון שלה נגד גרסת האומיקרון היא בטוחה ועובדת מצוין, ימים ספורים לפני שהרגולטורים מתלבטים אם להציע לקחת נוסף לאלו שכבר התחסנו. החיסונים כיום עדיין מציעים הגנה חזקה במיוחד לאנשים שקיבלו שלוש מנות, אבל החיסונים האלה מכוונים לזן הקורונה המקורי, ויעילותם נגד האומיקרון המדבק במיוחד פחות טובים, היום מודיעה פייזר, כי הצליחה להביא חיסון מתאים נגד האומיקרון.

"כפי שאמרנו מאז הימים הראשונים של המגיפה, נעקוב אחר המדע ונתאים את הגישה שלנו לפי הצורך כדי לסייע בטיפול בקורונה עם התפתחות הנגיף", אמר אלברט בורלה, יו"ר ומנכ"ל פייזר. "בהתבסס על הנתונים הללו, אנו מאמינים שיש לנו שני חיסונים חזקים מאוד המותאמים לאומיקרון שמעוררים תגובה חיסונית גבוהה משמעותית ממה שראינו עד היום".

"אנו מצפים לדון בנתונים הללו עם הקהילה המדעית ורשויות הבריאות, כך שנוכל להציג במהירות מאיץ מותאם לאומיקרון בהקדם האפשרי אם יאושר על ידי הרגולטורים".

פייזר ושותפתה 'ביוטק' (BioNTech) חקרו שתי דרכים שונות לגבי הזריקות שלהן, או רק לאומיקרון, או חיסון משולב שמוסיף הגנת אומיקרון לחיסון המקורי. הם גם בדקו האם לשמור על המינון הסטנדרטי של היום - 30 מיקרוגרם - או להכפיל את עוצמת הזריקות.

במחקר שנערך על יותר מ-1,200 מבוגרים בגיל העמידה ומעלה שכבר קיבלו שלוש מנות חיסון, מסרה פייזר ששתי הגישות גרמו לקפיצה משמעותית בנוגדנים הנלחמים באומיקרון.

"בהתבסס על הנתונים הללו, אנו מאמינים שיש לנו שני מועמדים חזקים מאוד המותאמים לאומיקרונים", אמר מנכ"ל פייזר אלברט בורלה בהצהרה. החיסון של פייזר המכיל תגובה נגד אומיקרון בלבד עורר את התגובה החיסונית החזקה ביותר נגד הגרסה הזו.

מנגד מומחים רבים אומרים שזריקות משולבות נגד גרסאות נוספות, עשויות להיות הגישה הטובה ביותר מכיוון שהן ישמרו על היתרונות המוכחים של החיסון המקורי, תוך הוספת הגנה חדשה מפני אומיקרון.

חברת פייזר ביוטק קורונה אומיקרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד