כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"דורשים הדדיות"

מה יעשו חסידי ברסלב? אוקראינה מאיימת לבטל את הפטור מוויזה 

השגריר האוקראיני טען כי בעוד אזרחים מרוסיה ומבלארוס יכולים להיכנס לישראל ללא מגבלות, עבור האוקראינים ישראל "המציאה" ויזה אלקטרונית. לדבריו, "אנחנו דורשים הדדיות מוחלטת - ולכן הישראלים יידרשו לוויזה. גם הטסים לאומן"

מה יעשו חסידי ברסלב? אוקראינה מאיימת לבטל את הפטור מוויזה 
שגריר אוקראינה בישראל צילום: Avshalom Sassoni‎‏/Flash90

שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניצ'וק, אמר בריאיון ל'ווינט', כי קייב שוקלת להשעות זמנית את הפטור מוויזה לישראלים שמגיעים למדינה - בתגובה, לדבריו, ל"מגבלות הלא-מוצדקות שמטילה ישראל על כניסת אזרחים אוקראינים לשטחה". ב-ynet נחשף כי השבוע זומן השגריר האוקראיני לשיחת נזיפה במשרד החוץ, בעקבות הקמפיין הממומן שלפיו ישראל לא מטפלת בפצועים אוקראינים. 

לטענת קורניצ'וק, "ישראל מאפשרת לאזרחים רוסים כניסה ללא מגבלות, וגם בלארוסים. לעומת זאת, לאזרחי אוקראינה הישראלים המציאו ויזה אלקטרונית. זה מאוד כואב לנו. משרד החוץ האוקראיני ולשכת הנשיא אומרים לי שזה בלתי מקובל, וכעת אנחנו שוקלים אם להשעות את הפטור מוויזה לישראלים בתגובה. 

לדבריו, ישראל מטילה באופן לא מוצדק מגבלות מלאכותיות על כניסת אזרחים אוקראינים. "הם מאפשרים כניסה חופשית לאזרחים רוסים לישראל ללא מגבלות, כך גם לגבי אזרחים בלארוסים, אך לגבי אזרחי אוקראינה הם המציאו ויזה אלקטרונית. זה מאוד כואב לנו. משרד החוץ האוקראיני ולשכת הנשיא האוקראיני אומרים לי: זה בלתי מקובל. אנחנו עכשיו שוקלים האם להשעות את משטר הפטור מיזה לישראלים בתגובה. אולי עכשיו זה לא יורגש אבל לפני ראש השנה – ממשלת ישראל תרגיש את זה".

השגריר אמר ל-ynet ול"ידיעות אחרונות" כי "משרד החוץ האוקראיני שוקל את המהלך כי פנינו למשרד הפנים הישראלי בבקשה לבטל את הוויזה האלקטרונית. אם תבדקו את המספרים, תראו שאין לזה בסיס, כי חצי מהפליטים שהגיעו לישראל כבר עזבו. אנחנו עומדים על כך שתהיה הדדיות מוחלטת - אם אוקראינים נדרשים לוויזה אלקטרונית, גם ישראלים יידרשו לוויזה כזו". קורניצ'וק הבהיר כי הכוונה היא שישראלים לא יוכלו להגיע לאומן בראש השנה ללא ויזה מראש, בשונה מהמצב כיום, שבו נהנו מפטור מהוצאת ויזה.

משרד החוץ לא הגיב על דבריו של השגריר. זו לא הפעם הראשונה שאוקראינה מפנה טענות קשות לישראל: רק השבוע זעמו בישראל על הקמפיין של השגרירות האוקראינית בארץ, שבו נטען כי "ישראל לא מטפלת" בחיילים אוקראינים רק בגלל מוצאם. ב-ynet נחשף כי בעקבות אותו קמפיין, שקודם בפייסבוק בתשלום, זומן קורניצ'וק לשיחת נזיפה במשרד החוץ בירושלים. גורמים בכירים בירושלים הביעו פליאה על הפוסט הממומן והאגרסיבי של האוקראינים, בעיקר לאור ההתגייסות הישראלית להעברת סיוע הומניטארי ורפואי נרחב לאוקראינה. בין השאר, ישראל הטיסה ילדים חולי סרטן לטיפול בארץ, שלחה לאוקראינה בית חולים שדה, תרופות, מזון, גנרטורים ועוד.

מלבד הקמפיין הממומן, נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי האשים ביום חמישי האחרון את ממשלת ישראל בכך שהיא נמנעת מלהטיל סנקציות על רוסיה. "אנחנו מבינים שזה לא מצב פשוט עבורכם, אבל נרצה שהעזרה תהיה נרחבת יותר", אמר זלנסקי, שדיבר בפני קהילת האוניברסיטה העברית בירושלים. "גם פולין מאוימת על-ידי רוסיה, אבל הם בכל זאת עוזרים לנו וקולטים פליטים אוקראינים. מדובר בעיקר בנשים וילדים שמחפשים להימלט מהמלחמה, והרשויות בישראל הפסיקו לתת אשרות לאזרחים אוקראינים וסגרו את השערים. 

"מדינות דמוקרטיות ברחבי העולם עוזרות לנו, גם מדינות ללא קשר קרוב אלינו כמו שיש לישראל. זה לא עניין של כסף, אלא של ערכים. מדינות אירופה מאחדות כוחות נגד התוקפנות הרוסית, אבל ישראל עוד לא הצטרפה למשטר הסנקציות נגד רוסיה".

אוקראינה שגריר אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד