ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הצהרות מדאיגות

איראן: הפיתוח הגרעיני יימשך עד שהמערב ישנה את "התנהגותו הבלתי חוקית"

איראן תמשיך לפתח את תוכנית הגרעין שלה עד שהמערב ישנה את "התנהגותו הבלתי חוקית", כך אמר עלי שמחאני, בכיר איראני בפגישה עם דיפלומט בכיר של האיחוד האירופי

איראן: הפיתוח הגרעיני יימשך עד שהמערב ישנה את "התנהגותו הבלתי חוקית"
ג'וזף בורל בפגישה עם עלי שמחאני צילום: האיחוד האירופי

ראש המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן התחייב בשבת לדחוף קדימה את פיתוח הגרעין האיראני עד שהמערב יסיים את "ההתנהגות הבלתי חוקית שלו".

על פי הדיווח באיראן, "פעולות התגמול של איראן בגזרת הגרעין הן רק תגובות חוקיות ורציונליות לחד-צדדיות של ארה"ב ולחוסר מעש אירופי, והן יימשכו כל עוד לא ישונו הפרקטיקות הבלתי חוקיות של המערב", אמר שמחאני. כך דווחה סוכנות הידיעות IRNA האיראנית.

עלי שמחאני נפגש עם הדיפלומט הבכיר של האיחוד האירופי ג'וזפ בורל, והוסיף כי איראן תדחה כל הסכם שאינו כולל ערבויות מארה"ב ואירופה או יספק לרפובליקה האסלאמית הטבות כלכליות.

בורל צייץ בטוויטר שהוא ושמחאני קיימו "פגישה חשובה" שמטרתה "להחזיר את הסכם הגרעין למסלול", מבלי לפרט יותר. הדיפלומט של האיחוד האירופי פגש את שמחאני בעת ביקורו בטהרן כחלק מהמאמצים להחיות את שיחות הגרעין שנתקעו. השיחות על החייאת הסכם הגרעין עם איראן, שנתקעו במשך שלושה חודשים, צפויות להתחדש בתוך ימים, כך אמר בורל ביום שבת.

איראן איחוד אירופי הסכם גרעין גרעין איראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד