כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
חשוד ממוצא איראני

הרוגים ופצועים לאחר ירי לעבר אזרחים בנורווגיה

גבר ממוצא איראני בן 42 נעצר והואשם ברצח, ניסיון רצח ופעולות טרור לאחר ירי בעיר אוסלו בירת נורבגיה ביום שבת. עדי ראייה סיפרו כי החשוד הוציא אקדח מתיקו והחל לירות, ואילץ אנשים מבוהלים לזרוק את עצמם לקרקע או לברוח

הרוגים ופצועים לאחר ירי לעבר אזרחים בנורווגיה
ירי באוסלו: אילוסטרציה צילום: משטרת נורווגיה

שני בני אדם נהרגו ולפחות 21 נפצעו בשבת, לאחר "פעולת טרור איסלאמיסטי" כך דווחה משטרת אוסלו, היורה ירה לעבר פאב מאד פופולרי שם התאספו בליינים רבים.

ראש ממשלת נורבגיה אמר ל-BBC כי החשוד נחקר במאי, אך לא נחשב לאיום באותו הזמן. "עכשיו אנחנו צריכים לראות את התוצאה של חקירה", אמר ראש הממשלה ג'ונאס גאהר סטואר.

הירי החל בערך בשעה 01:15 שעון מקומי ביום שבת, כך אמרו גורמים רשמיים. עדי ראייה סיפרו כי החשוד הוציא אקדח מתיקו והחל לירות, ואילץ אנשים מבוהלים לחמוק וזרוק את עצמם לקרקע או לברוח. התוקף נעצר על ידי שוטרים שנעזרו בעוברי אורח דקות לאחר מכן. שני כלי נשק נלקחו בזירת הפשע על ידי המשטרה, אחד מהם רובה אוטומטי.

בנורווגיה דווח כי החשוד הוא אזרח נורבגי, שמו זניאר מטפור, גבר ממוצא איראני. מתוך 21 הפצועים, 10 היו במצב קשה. החמוש היה מוכר לשירותי הביטחון מאז 2015 כ"חשוד לאסלאמיסט לקיצוני", והייתה לו היסטוריה של מחלת נפש, כך מסר שירות הביון PST של נורבגיה.

נשיאת נציבות האיחוד האירופי, אורסולה פון דר ליין, אמרה כי היא "מזדעזעת מהמתקפה המתועבת על אנשים חפים מפשע", נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר: "אנחנו עומדים חזקים יותר נגד שנאה אם ​​נעמוד ביחד".

איראן פיגוע טרור נורווגיה אוסלו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד