כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
דאגה במערב

רוסיה תשלח לבלארוס טילים בעלי יכולת גרעינית

רוסיה תספק לבלארוס טילים המסוגלים לשאת ראשי נפץ גרעיניים, לאחר שהנשיא הרוסי התלונן על טיסות נאט"ו החמושות בנשק גרעיני המתקרבות לגבול בלארוס. פוטין התייחס כמה פעמים לנשק גרעיני מאז פלשה ארצו לאוקראינה ב-24 בפברואר

רוסיה תשלח לבלארוס טילים בעלי יכולת גרעינית
פוטין בפגישה עם לוקשנקו צילום: אתר הקרמלין

הנשיא ולדימיר פוטין הודיע כי רוסיה תתן לבלארוס טילים גרעיניים, את ההודעה מסר פוטין ביום שבת כשקיבל לביקור את מנהיג בלארוס אלכסנדר לוקשנקו במוסקבה. פוטין התייחס כמה פעמים לנשק גרעיני מאז פלשה ארצו לאוקראינה ב-24 בפברואר.

"בחודשים הקרובים, נעביר לבלארוס מערכות טילים טקטיות Iskander-M, שיכולות להשתמש בטילים בליסטיים או בטילי שיוט, בגרסאותיהן הקונבנציונליות והגרעיניות", אמר פוטין בשידור בטלוויזיה הרוסית בתחילת פגישתו עם לוקשנקו. בסנט פטרבורג. בפגישה הביע לוקשנקו דאגה מהמדיניות "התוקפנית", "הלעומותית" וה"דוחה" של שכנותיה של בלארוס, ליטא ופולין. הוא ביקש מפוטין לעזור לארצו בגלל "טיסות גרעיניות" של ברית נאט"ו בראשות ארה"ב ליד גבולות בלארוס.

פוטין הציע לשדרג מטוסי קרב בלארוסים כדי להפוך אותם ליכולים לשאת נשק גרעיני על רקע המתיחות הגואה עם המערב על אוקראינה. בחודש שעבר אמר לוקשנקו כי ארצו קנתה מרוסיה טילים בעלי יכולת גרעינית של איסקנדר ומערכות נגד מטוסים מסוג S-400 .

"מטוסים רבים מסוג Su-25 נמצאים בשירות הצבא הבלארוסי. אפשר לשדרג אותם בצורה מתאימה", אמר פוטין. "מודרניזציה זו צריכה להתבצע במפעלי מטוסים ברוסיה ולהתחיל הכשרת כוח אדם בהתאם לכך. אנחנו נסכם איך להשיג את זה".

המהלכים האחרונים של רוסיה לא רק עוררו מטח של סנקציות מערביות, אלא גם גרם לשוודיה ולשכנתה הצפונית של רוסיה, פינלנד, להגיש בקשה להצטרף לברית המערבית נאט"ו.

הקרמלין בלארוס מלחמת אוקראינה רוסיה טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד